OMGAAN MET MATERIAAL

31 oktober 2019 14:00

Wij hebben een schitterende vereniging, waar we met zijn allen trots op mogen zijn. Alle teams hebben materiaal om zich optimaal voor te bereiden op elke wedstrijd. Wij beseffen dat alleen niet altijd.

Wij krijgen regelmatig meldingen van trainers, leiders of spelers dat er zaken niet goed gaan. Zoals vandaag: een trainer meldt dat er op veld 2 diversen plastic flesjes liggen. Er wordt een filmpje meegestuurd waarop een gedeelte van het veld 4/5 flesjes liggen (lang leven de mobiele telefoon). Er staan toch echt vuilnisbakken langs de velden. Het is een kleine moeite om de flesjes weg te gooien i.p.v. laten slingeren in de dug-out of achteloos op het veld te laten vallen. Herinner elkaar er aan om deze spullen uit de dug-out mee te nemen en weg te gooien.

Zo is er ook nogal eens schade aan veld materiaal. Aluminium doeltjes die beschadigd raken bij het weg zetten. Uitklapbare doeltjes die verkeerd worden dicht gedaan, waardoor er schade ontstaat en een doel niet gebruikt kan worden. Wat vervelender is, is dat het ook niet gemeld wordt en de volgende spelersgroep met defect materiaal staat en niet optimaal kan trainen. Zo is het ook dat als je materiaal gebruikt, het aan het einde van de training weer opgeruimd wordt en op de plekken zet waar het hoort te staan. Niet weg lopen, omdat voor de volgende handig zou zijn. Cornervlaggen oefenen ook nog wel eens een aantrekkingskracht uit. Heerlijk om tegen ze aan te schoppen of er mee te gaan spelen want ze buigen zo lekker mee. Evenals onze doelnetten aantrekkelijk schijnen te zijn, want het is zo leuk om er in te gaan hangen. Daar zijn ze echter niet voor bedoeld.

Ballen zijn ook “materiaal” dat veelvuldig door ons enthousiasme te hard en te hoog worden weg geschoten. Met als resultaat dat de ballen in de sloot belanden. Niets aan de hand want we hebben ringen met een touw om de ballen uit de sloot te vissen. O nee, Die hadden we. SVS heeft al verschillende malen ringen opgehangen aan het hek, en dan zijn ze kort daarna verdwenen. Wat resulteert in geen ringen meer op de hekken. Er is nu nog 1 ring die is opgeborgen en op verzoek kan worden mee gegeven.

Kleedkamers daar worden teams gebouwd, daar hou je feestje na winst, baal je na verlies, daar heb je lol, je voert er ernstige gesprekken kortom jullie tijdelijke woning tijdens trainingen en wedstrijden. Dan verbaast het ons zeer dat wij zoveel schade aan de kleedkamers hebben. Jullie huis wordt gesloopt. Verlichting kapot, stortbakken kapot, geschreven op tegels of nog ergere gekrast in tegels. En zo kan ik nog wel even door gaan. Dit zijn zaken waar veel kosten mee zijn gemoeid, geld wat we dan niet aan andere zaken kunnen besteden.

We hebben pas een mooie actie gehad over de handen van SVS. Al deze handen zorgen er voor dat jij kan voetballen. Laten we met zijn allen de andere aanspreken als je ziet dat er iets niet goed gaat, en ruim in elk geval je eigen afval op. Kosten van schade zal verhaald worden op een team of persoon.

En om positief te eindigen; allemaal veel plezier op onze club.

Bron: BESTUUR SVS