Voortgang jeugd seizoen 2020-2021

29 november 2020 11:30

Ger Mulder

Allereerst wil ik via deze weg mijn bewondering uitspreken over de inzet van vele mensen bij SVS. Het is geweldig om te zien hoeveel er op de achtergrond gebeurt en hoeveel er ondanks de corona nog steeds plaatsvindt bij de vereniging. Mijn complimenten gaan vooral uit naar de bestuursleden die op de achtergrond veel doen voor de vereniging. Juist in deze periode is het niet gemakkelijk om een bestuurslid te zijn, omdat ieder lid graag zichzelf goed bediend wil zien. Maar daarnaast de grote groep vrijwilligers, die ondanks alle moeilijkheden rond de corona toch het enthousiasme op de velden hoog houden. Ik wil niemand overslaan in het geven van dit compliment en daarom dank ik jullie voor jullie tomeloze inzet.

Als ik zie hoeveel mooie ontwikkelingen er plaatsvinden, zoals onderlinge wedstrijden organiseren, het samengaan van trainingen voor de JO19 spelers (die nog mogen trainen gelet op hun leeftijd van 17 jaar). Hierin spelen vooral de trainers van de JO17 een belangrijke rol. Maar ook bij de onderbouw zijn er mooie ontwikkelingen zoals de techniek trainingen die verzorgd worden aan spelers van de JO8, met daaraan gekoppeld een diploma. Ook zie ik dat de meiden prachtige dingen doen. Zonder al deze mensen zou de vereniging een weinig uitdagende bedoening zijn. Het is uiteraard erg jammer dat door de corona maatregelen andere geledingen binnen de vereniging niet aan hun trekken komen. Hopelijk gaat dit de komende weken veranderen en kunnen we begin volgend jaar weer verder met ons geliefde spelletje “voetbal”.

In deze zeer vervelende periode rond de corona perikelen, moeten we juist ondanks die vervelende periode toch verder met de ontwikkelingen binnen onze vereniging. Een van die ontwikkelingen ligt vooral in de huidige leeftijdsgroepen van de JO10 t/m JO13. Zoals ieder seizoen worden aan het begin van het seizoen indelingen gemaakt op leeftijd, maar moet er ook naar toegewerkt worden dat spelers uit de JO12 (spelen 8 tegen 8 op een half veld) op een heel veld gaan leren voetballen. Vroeger was het heel gebruikelijk dat spelers vanuit de E-pupillen (leeftijden van 11 jaar en ouder) naar een heel veld werden overgeheveld. Tegenwoordig zijn daar dan de JO12-teams bijgekomen, met dus ook de bijkomende problematiek:  “wanneer is het nu een geschikt moment om op een heel veld te gaan spelen?”

Dit huidige seizoen komen daar dan ook nog de boven beschreven problemen van corona bij. Door het veelvuldig spelen van wedstrijden en het op regelmatige basis met elkaar als trainers spreken over hoe nu verder vanaf januari 2021, zijn we tot een herschikking gekomen van de JO12-spelers. We gaan per de eerste week van december trainen met een nieuw JO13-team bestaande uit spelers van het huidige JO12-1 en JO12-2. Dit team gaat volledig werken aan het voetballen op een heel veld als JO13-3. Om toch ook alle andere spelers van de JO12-2 en JO12-3 volledig aan het voetballen te houden en hun ontwikkelingen ook te blijven volgen, gaan we tot het einde van dit huidige jaar verder met één JO12-selectie. Van het huidige JO11-2 wordt een aantal spelers vanwege hun eigenlijke leeftijd weer gewoon ingedeeld in de JO10. Hiermee bereiken we dat dat alle spelers goed worden begeleid en opgeleid.

Vervolgens hebben we gekeken hoe we de spelers indelen en welke trainers er beschikbaar zijn. Ook daar hebben we een prachtige oplossing gevonden en ik kan met grote trots zeggen dat we als vereniging toch maar gezegend zijn met deze mooie groep actieve mensen.

De indeling van de trainers en spelers bij de nieuwe teams JO13-3, JO12-2/3 en JO10-5 zal bekend worden gemaakt op de volgende wijze. De trainers van deze teams zullen via een app-groep de spelers en ouders uitnodigen en dit schrijven bekend maken. Bij dit schrijven zit ook gelijk de indeling van de teams (zie afbeelding onderaan). De nieuwe teampagina's zijn ook al actief op de website.

Dit schrijven zal geplaatst worden op de site van SVS en daarbij ook de indeling van de teams. Dan hebben we al het mogelijke gedaan om iedereen op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen binnen deze leeftijdsgroepen.

Zonder de overige leeftijdsgroepen van jongens en meisjes tekort te doen, is het nodig met dit bericht een stap te kunnen zetten met de ontwikkelingen in de huidige setting.

Komende maanden moeten we vooral gebruiken om te gaan werken aan het nieuwe seizoen 2021-2022. Ik wil graag iedereen uitnodigen om met ons in gesprek te gaan als er suggesties of verbeteringen zijn die aangebracht kunnen  worden.

Ook wil ik een oproep doen aan ouders om als vrijwilliger taken te gaan uitoefenen om deze mooie vereniging een prachtige toekomst te geven. We zijn zeker op zoek naar mensen die coördinerende taken willen uitvoeren, trainers die een team willen begeleiden, leiders die willen helpen zaken goed te regelen, omdat door de grootte van onze jeugdafdeling er behoefte is aan actieve mensen die iets extra’s willen toevoegen aan de opleiding van de kinderen.

Ger Mulder Hoofd Jeugd Opleiding SVS

Aangepaste teamindelingen per 7 december 2020