CORONA UPDATE (27) : CORONA MAATREGELEN PER 28 NOVEMBER – WAT ZIJN DE GEVOLGEN VOOR SVS

29 november 2021 21:45

Wij hebben jullie 27 november geïnformeerd dat het bestuur vanavond zou overleggen over de gevolgen van de corona maatregelen per 28 november.

De volgende besluiten zijn genomen:

1. Trainen op doordeweekse dagen tot 17.00 uur

Een aantal trainers heeft een verzoek ingediend om op doordeweekse dagen voor 17.00 uur te mogen trainen. Dit betreft vooral de woensdagmiddag. Het bestuur heeft besloten om dit deze week nog niet te faciliteren, maar dit vanaf 6 december wel mogelijk te maken. Redenen hiervoor zijn:

1. Woensdagmiddag 1 december worden velden gebruikt voor het sinterklaastoernooi.
  2. Woensdag is er een debat in de Tweede Kamer over de maatregelen per 28 november. De KNVB heeft de politiek verzocht om voor sport een uitzondering te maken en te besluiten dat de amateursport tot 20.00 uur mag sporten.
  3. Er zijn op diverse dagen lopende afspraken met derden (voetbalschool, Sportief Capelle, brandweer) die ook invloed hebben op beschikbaarheid van trainingsmogelijkheden.

Wij verzoeken alle trainers vriendelijk om uiterlijk a.s. donderdag 2 december Eric Groenendaal te informeren of ze vanaf volgende week voor 17.00 uur (einde training 16.45 uur en terrein verlaten om 17.00 uur) willen trainen. Eind deze week is ook bekend of de Tweede Kamer de maatregelen heeft aangepast en sport mogelijk wordt tot 20.00 uur. Op basis van de informatie die wij eind deze week hebben, zal dan een aangepast trainingsschema gemaakt worden.

1. Programma zaterdag 4 december

Vanavond heeft de KNVB bekend gemaakt dat de competitiewedstrijden in de A categorie a.s. zaterdag 4 december komen te vervallen. Bij SVS betreft dit alleen de senioren teams 1, 2 en 3. De competitie in de B categorie kan a.s. zaterdag gewoon gespeeld worden, m.u.v. de wedstrijden die niet voor 17.00 uur afgelopen zijn, want die kunnen dus niet gespeeld worden.

De KNVB neemt pas een besluit over het programma van 11 en 18 december nadat de uitkomst van het debat in de Tweede Kamer op 1 december bekend is en zodra het advies van het VMC (Voetbal Medisch Centrum) over de gevolgen per leeftijdscategorie van het spelen zonder te trainen is ontvangen.

Zaterdag 4 december kunnen dus nagenoeg alle wedstrijden gespeeld worden, maar hou de informatie op de website en de wedstrijdzakenapp of voetbal.nl goed in de gaten. Het is aannemelijk dat een aantal wedstrijden in de B categorie toch nog worden afgelast of verplaatst.

1. Kantine

Op doordeweekse dagen blijft de kantine gesloten, ook wanneer vanaf 6 december voor 17.00 uur getraind wordt. Op zaterdag 4 december is alleen beperkte verkoop mogelijk vanuit de deur aan de achterzijde van de kantine. De kantine is dan verder niet toegankelijk.

Het bestuur bedankt alle leden voor de loyaliteit en hun flexibiliteit in deze vervelende tijd. De situatie kan iedere dag weer veranderen en we proberen gezamenlijk daar zo goed mogelijk mee op te gaan. Laten we nooit vergeten dat voor diegene die door het corona virus worden geraakt deze tijd het meest vervelend is. Dan is voetbal soms iets minder belangrijk.

Met sportieve groet,

Dick Vlasblom