Aanpassing contributie seizoen 2022 - 2023

16 juli 2022 10:45

Het zal niemand ontgaan zijn dat de kosten voor levering van energie enorm zijn gestegen.
Ook onze voetbalvereniging wordt hard geraakt door deze prijsstijgingen. Sinds februari van dit jaar is ons energiecontract voor gas en electra omgezet naar variabele tarieven. Gelukkig kregen we in mei een aanbod om per 1 juli 2022 de tarieven voor 1 jaar vast te zetten. Desalniettemin betekent dit voor SVS een (bijna) verdrievoudiging van de maandelijkse energienota!

Het bestuur is hiermee voor een enorme uitdaging gesteld, want het betekent dat we onze begroting voor komend seizoen niet rond krijgen en de exploitatie zeer waarschijnlijk met een fors verlies zullen moeten afsluiten.

We zijn al drukdoende met het in kaart brengen van energiebesparende maatregelen. Sinds dit jaar hebben we zonnepanelen op het clubgebouw, maar dat is bij lange na niet voldoende.

Ondanks dat het bestuur van plan was de contributie niet te verhogen voor komend seizoen (voor het 4e seizoen op rij), ontkomen we er niet aan een deel van de extra kosten door te berekenen aan de leden.
Daarom zullen we voor seizoen 2022/2023 een energietoeslag toepassen op de contributie van € 20,00 per lid. Wij verhogen dus niet de reguliere contributie omdat we hopen dat we uiteindelijk, door de energiebesparende maatregelen en wellicht lagere energietarieven, deze toeslag weer kunnen laten vervallen voor het seizoen 2023/2024.

Dit voorstel zal door het bestuur ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering, welke is gepland voor komend najaar.

Vooruitlopend op deze goedkeuring zullen vanaf eind deze maand de aangepaste contributies worden geïnd via Nikki.

Het bestuur beseft terdege dat dit geen populaire maatregel is, maar helaas onvermijdelijk om het voortbestaan van de vereniging te waarborgen.
Bron: BESTUUR SVS