"Operatie Timo - De Documentaire"

30 september 2022 9:00

"Operatie Timo - De Documentaire" is begonnen. Met op 8 oktober de 1e sportieve missie: opnamedag op SVS tijdens een speciale oefenwedstrijd tussen SVS JO17-1 en cvv Zwervers JO17-1

Timo

Timo is echt gek van voetbal, en is op 6-jarige leeftijd in juni 2013 lid geworden van SVS en begon dus in het seizoen 2013-2014 als speler in onze toenmalige F5.

Al vrij snel bleek dat Timo best wel een aardig balletje kon trappen, want na de herfstvakantie schoof hij al door naar de F2, en in de jaren erop maakte hij deel uit van de F1 selectie.

Helaas kreeg hij dus op 8-jarige leeftijd problemen met zijn nieren, waardoor hij af en toe verstek moest laten gaan, maar als hij er dan weer was, zette hij altijd zijn beste beentje voor en speelde gewoon weer volop mee.

Waar veel tieners het liefst zo hoog mogelijk willen spelen, en dus vaak overstappen naar andere verenigingen, bleek hij géén “clubhopper” en heeft het altijd naar zijn zin gehad bij SVS. Dat zegt wel iets over de sfeer die er heerst bij SVS en net als vele anderen voelt Timo zich dan ook gewoon thuis bij onze vereniging.

In de jaren erna doorliep hij diverse teams, en sinds dit seizoen speelt hij in onze JO17-1.

Inmiddels is Timo 15 en niemand kan hem beter maken. Van samen met zijn vader trainen en juichen op het voetbalveld naar moedig zijn in het Sophia Kinderziekenhuis. Timo heeft een nieuwe nier nodig en krijgt die van zijn vader. Die zelf als kind zijn moeder en oom verloor na een bijzondere transplantatie die niet goed afliep.

De documentaire

Timo wil zijn verhaal delen. Over de verborgen en eenzame dagelijkse wereld áchter zijn aandoeningen. Over hoe het voor hem en zijn omgeving is om de moed niet op te geven en om elke keer weer op te staan. In de hoop daarmee een stem en inspiratie voor anderen te zijn. In de documentaire volgen we zijn weg tot na zijn ingrijpende transplantatie. En zien we of het lukt of Timo weer de sportieve voetballer wordt die hij zo graag wil zijn.

Sta jij óók op om deze documentaire mogelijk te maken?
Binnenkort zal er een speciale crowdfunding actie komen, maar die is nog niet helemaal klaar. Zodra deze "online" komt zullen wij hier uiteraard aandacht aan geven.

Check alvast de sociale media voor meer info.