Corona update (10) : Dreiging van het Coronavirus is er nog steeds

24 september 2020 13:00

Zaterdag 19 september was in veel opzichten een geweldige dag met 21 wedstrijden en prachtig zomerweer. Sportief ging het in veel gevallen goed, op een enkel incident na draaide de organisatie uitstekend en de kantine draaide een zeer goede omzet. Een dag met een sterk SVS-gevoel en velen van ons hadden moeite om uiteindelijk naar huis te gaan. Zo’n zaterdag zouden we iedere week wel willen hebben.

Echter, de werkelijke wereld is nog steeds anders. Zaterdagmiddag kregen we bezoek van twee boa’s van Handhaving Capelle, die heel nadrukkelijk hun bezorgdheid uitspraken over de drukte op ons terrein, waar lang niet iedereen zich hield aan de corona-maatregelen. Het bleef deze keer nog bij een waarschuwing, maar wanneer we ons niet houden aan de maatregelen zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben voor leden die besmet kunnen raken maar ook voor de vereniging. Op een uitbraak van het Coronavirus binnen de vereniging, een hoge boete of tijdelijke sluiting van ons complex zit niemand te wachten. Overigens was Handhaving Capelle wel tevreden met onze protocollen en maatregelen die waren getroffen. Het is echter een groot probleem dat niet iedereen zich daaraan houdt.

Laten we ons continu bewust zijn van het feit dat de dreiging van het Coronavirus nog steeds aanwezig is en zelfs sterker wordt. Houd je aan de basismaatregelen:

• Blijf thuis en laat je testen wanneer je klachten hebt
  • Houd de 1,5 meter afstand tot elkaar

Verblijf bij voorkeur in de buitenlucht. Gebruik de kleedkamers niet langer dan noodzakelijk en geniet zoveel mogelijk van je consumptie buiten de kantine. Iedereen realiseert zich dat dit lastig is wanneer het regent en iedereen het liefst overdekt zou willen staan. Helaas zal dat niet altijd mogelijk zijn. Gebruik in zo’n situatie een paraplu of vraag jezelf af of je op zo’n moment wel op het SVS-complex wil blijven. Natuurlijk is een drukke zaterdag zoals 19 september enorm gezellig en goed voor het verenigingsgevoel, maar laten we realistisch blijven wanneer het te druk wordt en we geen 1,5 meter afstand kunnen houden.

Om grote groepsvorming te voorkomen zullen we d.m.v. dranghekken diverse vakken maken waar teams zich kunnen ophouden na afloop van een wedstrijd. Houd ook binnen zo’n vak de afstand van 1,5 meter. Tevens zullen we in de kleedkamers instructies ophangen met het verzoek de kamers niet langer te gebruiken dan absoluut noodzakelijk.

In de nieuwe noodverordening van 20 september is ook opgenomen dat horeca zich moet houden aan nieuwe sluitingstijden. Derhalve zal onze kantine sluiten op de volgende tijdsstippen:

Maandag, dinsdag en woensdag:            23.00 uur

Donderdag:                                                 01.00 uur (vanaf 24.00 uur zijn de deuren gesloten)

Zaterdag                                                      20.00 uur.

Laten we zoveel mogelijk genieten van de voetbalsport en het verenigingsleven van SVS, maar blijf je continu bewust van de dreiging van het Coronavirus. Voorkom besmettingen door het virus en sancties van Handhaving Capelle. Laten we dit samen doen.

corona-noodverordening-houd-1-5-meter-afstand.jpg

Bron: BESTUUR SVS