KNVB REGIO CUP - INDELINGEN JEUGD EN MEISJES BEKEND

9 april 2021 10:45

De KNVB heeft de indelingen voor de KNVB-Regio Cup bekend gemaakt. Onderstaand een overzicht van de indelingen voor de bovenbouw, de onderbouw en meisjesteams. Inmiddels is bekend dat er voor de senioren géén KNVB-Regio Cup zal worden gehouden, evenals niet voor de JO19.

INDELINGEN KNVB REGIO CUP JEUGD

De regionale aanpak zorgt voor minder lange reisafstanden en vergroot de kans op aantrekkelijke lokale derby’s. Vanaf medio februari is de KNVB gestart met een inventarisatie van welke clubs met welke teams mee zouden willen doen. Teams in de Categorie B** doen standaard mee tenzij men zich tijdig heeft afgemeld. De nadere invulling van de KNVB Regio Cup, zoals het aantal teams per poule en het aantal wedstrijden (alle teams 1 x of uit en thuis), hangt onder meer af van de tijd die dit seizoen nog beschikbaar zal zijn om wedstrijden te spelen.

'Mogelijkheden benutten'

Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal KNVB: “Na al die maanden wil iedereen dolgraag weer voetballen en wij willen hiervoor alle mogelijkheden benutten. Dus kunnen de teams verder in de KNVB Regio Cup. We hopen dat eerst de volwassenen ook weer normaal mogen trainen. Veel van deze 600.000 voetballers mogen nog maar beperkt trainen en bewegen daardoor nauwelijks, terwijl sporten in de buitenlucht juist goed is voor de gezondheid en weerstand, zowel lichamelijk als geestelijk.

Vervolgens willen we dat iedereen weer lekker wedstrijden kan spelen, want dat hebben we allemaal zo enorm gemist.”

Speelschema / Speeldagenkalender

KNVB Regiocup jeugd start op 5 juni
De aangekondigde versoepelingen betekenen dat we op zaterdag 5 juni kunnen starten met de KNVB Regiocup voor jeugdvoetballers! We zijn er heel blij mee dat het eindelijk weer mag: het spelen van echte wedstrijden tegen gelijkwaardige teams van andere verenigingen. En dat is natuurlijk waar voetballers het meeste plezier aan beleven! De KNVB Regiocup wordt gespeeld in de volgende speelweekenden: 5/6 juni, 12/13 juni, 19/20 juni en 26/27 juni. Maandag 31 mei aan het einde van de dag publiceren we het programma in Sportlink en de Voetbal.nl-app.

Helaas gelden de versoepelingen rondom het spelen van wedstrijden alleen voor jeugdteams tot en met de O18 (formeel hanteert de Rijksoverheid t/m 17 jaar), wat inhoudt dat de Regiocup niet door kan gaan voor de O19 en O23-teams.

Op www.knvb.nl/regiocup hebben we een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen over de KNVB Regiocup.