BOUWPROJECTEN 2021

20 december 2021 20:00

Helaas zitten we op dit moment weer in een strenge lockdown en heeft het jaar 2021 wederom in het teken van het corona virus gestaan. Tijdens bestuursvergaderingen is veel tijd besteed aan de corona maatregelen en de gevolgen voor de leden van SVS. Veel van de publicaties op onze website waren aan dit onderwerp gerelateerd. Daar is niet veel meer aan toe te voegen.

Daarom wil  ik aan het einde van dit jaar eens stilstaan bij de belangrijke rol die Sportief Capelle heeft voor SVS. Zij zijn beheerder namens de gemeente Capelle aan den IJssel van onze velden en een groot deel van de gebouwen. Met steun van vrijwilligers van SVS zorgen zij o.a. voor het onderhoud van ons complex.

Dit jaar zijn er door Sportief Capelle 2 grote duurzaamheidsprojecten afgerond. Gedurende de zomer is de veldverlichting op 3 velden vervangen door LED verlichting. Dit geeft een energiebesparing, een grote kostenbesparing voor SVS en de lichtsterkte is sterk verbeterd. Daarnaast zijn er ook lantaarns geplaatst langs het pad van de kantine naar veld 2.

In november zijn er zonnepanelen geplaatst op het dak van de kantine. We hebben hier lang op moeten wachten, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ook dit project heeft een positieve impact op het energieverbruik en hiermee verbonden kosten.

Al jaren is het een wens om een groot terras voor de kantine aan te leggen. Derhalve waren we bijzonder blij met het bericht van Sportief Capelle in november dat zij dit project zullen financieren en uitvoeren. Deze week zijn de eerste stappen al gezet door de bestaande beplanting te verwijderen. Het terras krijgt een grootte van 220 m2  waarbij de bestaande bestrating ca 40 cm zal worden opgehoogd. Binnenkort besluit het bestuur welk terras meubilair wordt aangeschaft, of we een overkapping zullen plaatsen en of het mogelijk is op het terras kantine producten te verkopen. In het 1e kwartaal van 2022 wordt dit project afgerond.

Begin_aanleg_zonnepanelen_nov_2021.jpeg      Begin_aanleg_nieuwe_terras_dec_2021.jpeg

Het bestuur bedankt Sportief Capelle voor het uitvoeren van deze projecten, waar alle leden dagelijks profijt van zullen hebben. Uiteraard blijven er altijd andere wensen bestaan. Zoals bekend zijn er dit jaar veel gesprekken gevoerd met Sportief Capelle en de verantwoordelijke wethouders over vervanging van veld 3 door kunstgras. We waren het vaak niet eens over de urgentie, maar de gesprekken zijn altijd in een goede sfeer gevoerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat de gemeente Capelle de komende jaren zal besluiten om in een 3e kunstveld te in investeren.

We hadden begin januari weer graag een nieuwjaarsreceptie gehouden, maar zolang de huidige corona maatregelen van kracht zijn kan dat helaas niet. Hopelijk is een feestje wel mogelijk bij de opening van het terras.

Ik wil de bestuursleden, trainers, leiders, scheidsrechters, kantinemedewerkers, medewerkers Lid van Dienst, de werkploeg en alle andere vrijwilligers bedanken voor hun inzet onder bijzondere omstandigheden in 2021.

Namens het bestuur van SVS wens ik u hele mooie feestdagen en een gelukkig 2022 waar het leven hopelijk weer iets normaler wordt. Blijf vooral gezond.

Dick Vlasblom
Voorzitter SVS