CORONA UPDATE (28) : CORONA MAATREGELEN PER 15 JANUARI 2022 – WAT ZIJN DE GEVOLGEN VOOR SVS

14 januari 2022 21:15

Gisteravond was er weer een persconferentie waar nieuwe maatregelen zijn aangekondigd om het aantal corona besmettingen terug te dringen en de druk op de zorg te verlichten, maar ook zijn er gelukkig voor de sport een aantal versoepelingen.

Voor SVS hebben de nieuwe maatregelen tot gevolg dat er weer door iedereen (dus alle teams inclusief senioren) op de “normale dagen en tijden” getraind kan gaan worden. Ook mogen alle teams binnen de vereniging onderling oefenwedstrijden tegen elkaar spelen.

Aanstaande maandag 17 januari 2022 gaan we dus weer terug naar het "oude" trainingsschema (inclusief senioren). De kantine zal echter op trainingsdagen nog niet geopend zijn, ook niet voor afhaal. Tijdens trainingsavonden kan er gebruik worden gemaakt van de kleedkamers om je om te kleden of te douchen, maar er worden geen sleutels verstrekt, dus laat geen waardevolle spullen achter in de kleedkamers.

Wat zijn de nieuwe regels?
Vanaf vandaag, 15 januari is het weer voor iedereen mogelijk om te trainen en het spelen van onderlinge wedstrijden op de club en op het veld, zonder beperkingen in groepsgrootte of tijdstip.

• Kantine mag niet open, wel kan weer het consumptie-afhaalloket worden gehanteerd. Mensen van 13 jaar en ouder moeten daarbij wel een mondkapje dragen.
  • Kleedkamers mogen open, op vertoon van een coronatoegangsbewijs (CTB) door sporters van 18 jaar en ouder. Daarnaast dient in de kleedkamer een mondkapje te worden gedragen door sporters van 13 jaar en ouder.
  • Publiek is niet welkom bij trainingen en wedstrijden.

Vervolg competitie

Dinsdag 25 januari is er weer een nieuwe persconferentie met hopelijk verdergaande versoepelingen. Voor het vervolg van de competitie zet de KNVB nu in op het weekend van 29 en 30 januari. Dit betekent dat alle competitie- en bekerwedstrijden tot en met 28 januari vervallen. Na de persconferentie van de 25e hopen we meer duidelijkheid over het verloop van de competitie te kunnen geven.

Wedstrijdfit
Zoals vermeld zet de KNVB in op een zo snel mogelijke hervatting van de competitie. De afgelopen weken hebben met name de senioren voetballers niet kunnen voetballen. Juist voor deze groep is het raadzaam om zo snel mogelijk weer in actie te komen en zich voor te bereiden op de herstart van de competitie. Organiseer (extra) trainingen, interne partijtjes om de voetballers weer (wedstrijd)fit te maken voor het vervolg van het seizoen. Kijk voor meer informatie, inspiratie en ondersteuning op de volgende pagina: https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/65747/bereid-je-voor-op-de-competitie.

Trainers moeten uiterlijk op donderdagavond bij het wedstrijdsecretariaat aangeven indien ze op zaterdag een intern oefenwedstrijdje willen spelen of extra willen trainen. Uiteraard voor zover hiervoor ruimte is binnen het programma cq op de velden.

Verantwoordelijkheid

Als laatste willen we benadrukken dat het omikron virus, de heersende variant op dit moment, zeer besmettelijk is. Dit is ook te zien aan de vele besmettingen die dagelijks erbij komen. Houd je hierdoor goed aan de basisregels, ook als je gevaccineerd bent.

• Bij klachten blijf je thuis en doe je direct een test
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was vaak je handen
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Schud geen handen
  • Draag als trainer/coach je mondkapje zoveel mogelijk

Coronavirus: Overzicht sport vanaf 15 januari 2022

Bekijk hieronder de mogelijkheden en voorwaarden om te sporten. Klik op de afbeelding voor een beter resultaat om de info te lezen.
Coronavirus_-_Overzicht_sport_vanaf_15_januari_2022.jpg

Bron: Bestuur SVS