Ron Luijten nieuwe hoofdtrainer SVS seizoen 2023-2024

22 december 2022 14:30

Het bestuur is blij en verheugd dat zij in de persoon van Ron Luijten een nieuwe hoofdtrainer voor de herenselectie heeft gevonden voor het seizoen 2023-2024.

Ron Luijten is geen onbekende in de regionale voetbalwereld. Momenteel is Ron Luijten hoofdtrainer bij vv Nieuwerkerk dat ook in de 2e klasse F speelt. Begin deze maand was al bekend geworden dat hij daar, in goed overleg, aan het einde van het lopende seizoen zou stoppen.

Ron Luijten is geboren en getogen in Spangen (bij het Sparta stadion) en woont nu in het Lageland.

Als speler(tje) zelf ooit begonnen bij Sparta op zijn 6e jaar (t/m 21e jaar). Ron heeft onder andere gespeeld bij Sparta R. en Haarlem (ere/1e divisie) en ook nog bij de amateurs van Capelle, Xerxes, SSS en Rijsoord.

Nadat hij in 2003 was gestopt als speler heeft hij zijn UEFA C en B diploma gehaald en is direct gestart als jeugdtrainer bij de BVO van Sparta R., waar hij 4 jaar heeft gezeten. Na deze jaren heeft Ron de overstap gemaakt naar vv Nieuwerkerk waar hij 7 jaar trainer is geweest van de jeugd, 2e elftal (zondag) en interim-trainer van zondag 1.

Toen Sparta (av) in 2014 wilde beginnen om hun amateur tak nieuw leven in te blazen is hij daar begonnen als hoofdtrainer. In een periode van 3 jaar is Sparta onder Ron toen opgeklommen van de 4e naar de 2e klasse.

In 2017 toen vv Nieuwerkerk met een zaterdag elftal wilde beginnen keerde hij terug bij de club waar hij al vele mooie jaren had beleefd en is daar hoofdtrainer geworden van de nieuw opgerichte zaterdagselectie. Een jaar later werd de hoofdmacht op zondag bij Nieuwerkerk opgeheven en maakte vv Nieuwerkerk de volledige overstap naar de zaterdag. Ron is als hoofdtrainer aangebleven en wat volgde was wederom promotie van de 4e naar de 2e klasse.

Hij heeft ons gezegd dat hij blij is met deze mooie uitdaging om bij SVS aan de slag te gaan en uitkijkt naar een mooie en succesvolle samenwerking met eenieder binnen de vereniging SVS.

Ron neemt als assistent Peter Ketting mee, met wie hij al enige tijd samenwerkt.
Wij wensen Ron en Peter veel succes het komend seizoen.

Ron_Luijten.jpg   Peter_Ketting.jpg
                                   Ron Luijten                                                                        Peter Ketting