IS HET NOU ECHT ZO MOEILIJK OM OP TE RUIMEN ?? <> DRINGEND VERZOEK OM MEDEWERKING !

1 februari 2022 19:45

Al sinds de start van de trainingen wordt geconstateerd dat er van maandag tot en met donderdag trainingsdoeltjes achterblijven op de beide kunstgrasvelden.

Dit veroorzaakt heel veel roering, frustratie, irritatie en boosheid bij tal van mensen.

Is het nu echt teveel gevraagd om simpelweg op te ruimen?
Nee toch zeker?

Het bestuur, de jeugdcommissie, de werkploeg en tal van trainers, leiders en ouders zijn het nu zat.

Veldonderhoud kan niet normaal plaatsvinden, andere trainers/spelers/spelertjes moeten de volgende middag eerst doeltjes wegruimen voordat ze kunnen trainen/spelen en op zaterdag moeten er zelfs ouders, opa's en oma's aan te pas komen om eerst het veld leeg te sjouwen voordat er gevoetbald kan worden !!!

En als de doeltjes al weggezet worden, dan is het vaak niet op de daarvoor bestemde plek, maar langs het veld of zelfs in de bosjes. Ze zijn dan niet weggezet, maar op z'n Rotterdams gezegd "over het hek heen gepleurd". Ook dit met alle vervelende gevolgen (beschadigingen) van dien.

Het is bij een ieder bekend dat onze trainingsdoeltjes zich allemaal bevinden (en terug behoren te worden gezet) op de daarvoor betegelde ruimte aan de korte zijde achter de doelen van veld 1 + veld 2, en nergens anders.

Foto’s van hoe wij het WEL willen zien:

Gaarne de goaltjes dus NIET in bosjes/klei wegzetten, op het veld laten staan of aan de zijkanten van het veld binnen de afrastering zetten, maar terug zetten op de tegelpaden aan de korte zijde achter de doelen van veld 1 + 2.

Foto’s van hoe wij het NIET willen zien:

Het is geen excuus om te roepen: "de doeltjes stonden er al", want ook daar is een vaste regel voor. Afspraak is dan dat je dit kenbaar maakt bij het team wat voor je traint en die MOETEN dit dan opruimen. Het team wat voor je traint dient dus door hen gebruikte doeltjes zelf weg te zetten en alleen als je de doeltjes overneemt dan ruimt jouw team ze op.

Hierbij dus nogmaals het vriendelijke verzoek aan iedereen (trainers/leiders én spelers) om de gebruikte oefengoaltjes na de trainingen weer op de juiste plaatsen terug te zetten.

Bij het verplaatsen van de doeltjes deze ook graag volledig optillen, en niet over het veld slepen, daar er anders beschadigingen kunnen ontstaan aan onze kunst- en grasvelden.

Heel simpel, nu nog even iedereen meewerken.

Tevens het dringende verzoek om géén verplaatsbare pupillen goals te gebruiken op de kunstgrasvelden, die normaal gezien op gras, veld 3 thuishoren. Deze goaltjes zijn NIET geschikt voor de kunstgrasvelden waardoor de velden beschadigd raken, en mogen daarop dan ook NIET gebruikt worden.

Graag jullie medewerking en alvast bedankt.

Met vriendelijke SVS groet,

namens bestuur en jeugdcommissie,

Dick Vlasblom, voorzitter SVS

Leendert de Bruin Jeugdvoorzitter SVS

OMGANGSVORMEN MATERIAAL :

Wat ons betreft hanteert SVS de volgende stelregel:

Je kunt (als team) alleen voor SVS blijven spelen als je (als team) ook bereid bent goed voor de spelmaterialen van SVS te zorgen.

Het gaat hier om gedrag van enkelingen waarbij de groep gevraagd wordt dit te corrigeren. Doet de groep dat niet, dan wordt door SVS een sanctie op de groep toegepast. Het bestuur van SVS is bereid om als sanctie te putten uit de volgende mogelijkheden:

• Niet langer toestaan dat er getraind wordt bij SVS;
  • Terugtrekken van een team uit de competitie;
  • Royement

Om aan te geven wat de belangen zijn bij dit onderwerp:

• Beide kunstgrasvelden zijn aangelegd voor € 500.000 per stuk. Deze velden worden door SVS gehuurd van de gemeente;
  • De doeltjes zijn ook door de gemeente ter beschikking gesteld aan SVS;
  • De vereniging SVS wordt geacht goed te zorgen voor de ter beschikking gestelde velden en materialen.
  • Driemaal raden wat voor sancties er voor SVS klaarliggen als blijkt dat de vereniging haar verantwoordelijkheid niet aan kan?