Statiegeld op kleine plastic flesjes, doneer aan de club!

15 september 2022 12:30

Sinds 1 juli 2021 zit er € 0,15 statiegeld op kleine plastic flessen frisdrank en water. Dit statiegeldsysteem bevordert het hergebruik van plastic flessen en helpt zwerfafval te verminderen.

Indien je het statiegeld retour wilt, kan je er altijd voor kiezen om het flesje mee te nemen en het in te leveren op een plek waar statiegeld wordt uitbetaald. Sportlocaties mogen als enige innamelocatie de statiegeld-opbrengst gebruiken ten gunste voor de clubkas.

Sportverenigingen zijn - zo is wettelijk vastgelegd - niet verplicht om flessen vervolgens weer in te nemen en statiegeld uit te betalen. Het bestuur heeft wel besloten een (vrijwillig) innamepunt van plastic flesjes te zijn. SVS zal echter geen statiegeld uitbetalen als flesjes worden ingeleverd. Je kunt flesjes altijd inleveren (ook) bij de plaatselijke supermarkt. Maar liever: doe dat bij SVS. Dit kan in de speciaal hiervoor geplaatste opvangbak(ken) met het oranje deksel. Hiermee steun je de club; de opbrengst komt dan ten goede aan de vereniging.

Wij stellen het op prijs als iedereen zijn flesje teruggeeft aan de club.

plastic_flesjes_2.png