CORONA UPDATE (24) : VANAF ZATERDAG 13 NOVEMBER 2021 NIEUWE CORONA MAATREGELEN

13 november 2021 10:00

Per 13 november heeft het demissionair kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd voor de sport.

Vanaf zaterdag 13 november 18.00 uur gelden de volgende regels:

• Alle amateurs, senioren en jeugdspelers, kunnen dus blijven voetballen, dit verandert niet. Dat is belangrijk want sporten heeft een positieve invloed op de gezondheid en weerstand.
  • Publiek is na zaterdag 13 november 18:00 uur helaas niet meer welkom. Dit geldt zowel voor trainingen als wedstrijden.
  • Hierbij geldt een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, verzorgers, scheidsrechters, grensrechters, bar- en keukenpersoneel, leden van Dienst, bestuursleden, onderhoudsprofessionals, en alle overige niet genoemde vrijwilligers en strikt noodzakelijke rij-ouders
  • In de kantine is een CTB voor alle personen van 18 jaar en ouder verplicht. Dat geldt niet alleen voor de kantine, maar voor alle binnenruimtes van de sportlocatie (zoals kleedkamers, toilet, bestuurskamer, commissiekamer) en het buitenterras.
  • In sportkantines gold al deels de verplichting van een CTB, het kabinet heeft deze verplichting per 6 november uitgebreid uit naar binnenruimtes van de sportlocatie (zoals kleedkamers, toilet, bestuurskamer, sportkantine) en het buitenterras.
  • Iedereen vanaf 18 jaar (dus ook spelers), die dus naar binnen wil, ook al is dat dus voor bijvoorbeeld alleen maar het afhalen van een hapje/drankje of een toiletbezoek, moet dus voortaan een CTB of QR-code kunnen tonen. Dit geldt ook voor het gebruik van de kleedkamers.
  • Ook zijn vaste zitplaatsen verplicht in de kantine.
  • De kantine moet uiterlijk om 20.00 uur sluiten.
  • Voor iedereen geldt verder dat er buiten de velden 1,5 meter afstand dient te worden gehouden.

Deze regels blijven voorlopig tot 4 december 2021 van kracht.

Het bestuur wil het weekend en maandag even de reacties afwachten van de KNVB en andere organisaties, en komen z.s.m. (na maandagavond ) met een uitleg hoe we omgaan met de Corona regels.

Aanstaande maandagavond 15 november zal de kantine gesloten zijn.
De kleedkamers en ballenhok zijn open tijdens de trainingsuren, maar kleedkamers kunnen niet afgesloten worden. Na het bestuursoverleg op maandagavond zal verdere informatie worden gegeven.

Lees meer over de nieuwe maatregelen per 13 november op

Site Sportief Capelle       : Nieuwe maatregelen, ook voor sport & bewegen (sportiefcapelle.nl)

Site NOC-NSF                   : FAQ: veelgestelde vragen over coronavirus en sport - NOCNSF

Site Rijksoverheid            : Coronatoegangsbewijs bij sport | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Site Rijksoverheid            : Corona en sport | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

20211113_coronamaatregelen_sport.jpg

Coronatoegangsbewijs (CTB)
coronatoegangsbewijs.jpg

Vanaf zaterdag 6 november heb je als speler of toeschouwer ouder dan 17 jaar een coronatoegangsbewijs niet alleen nodig om toegang te krijgen tot de horeca, maar ook voor andere ruimtes, zoals toegang tot kleedkamers, bestuurskamer, vergaderruimte, commissiekamer, en zelfs toiletten is een coronatoegangsbewijs vereist.

Wanneer is er dus een coronatoegangsbewijs nodig:

• Voor het afhalen van eten/drinken. Belangrijk hierbij is dat het afhaalpunt niet in het afgescheiden horecagedeelte wordt geplaatst en dat consumpties ook niet worden genuttigd in het afgescheiden horecagedeelte.
  • Voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen het afgescheiden horecagedeelte van de sportaccommodatie/sportkantine.
  • Voor het zittend nuttigen van eten en drinken op het terras buiten.
  • Wanneer je gebruik wilt maken van het toilet in één van de gebouwen.
  • Voor het betreden van commissiekamer of bestuurskamer.
  • Wanneer je als spe(e)l(st)ers ouder dan 17 gebruik wilt maken van een kleedkamer.

U krijgt een coronatoegangsbewijs als:
u 2 prikken hebt gehad;
u corona hebt gehad en weer beter bent;
u een negatieve test hebt van maximaal 24 uur oud.

Het coronatoegangsbewijs zet u zelf op uw mobiele telefoon. Dat kan met de Coronacheck-app. Ook kunt u een papieren coronatoegangsbewijs laten zien.

kantine_en_toegang.jpg