SPELREGELBEWIJS SEIZOEN 2021/’22; HAAL HET NU!

16 januari 2021 12:15

Goede kennis van de spelregels draagt bij aan een sportiever spel. Om die reden heeft de KNVB het spelregelbewijs ingevoerd. Dit seizoen is het voor de spelers en speelsters geboren in het jaar 2004 verplicht het spelregelbewijs te halen. Zij hebben tot hun eerste officiële wedstrijd in het seizoen 2021/’22 de tijd om het spelregelbewijs te halen. Juist nu kunnen de spelers en speelsters aan de slag omdat er vanwege het coronavirus de eerstkomende tijd helaas nog niet gevoetbald kan worden.

Het is essentieel op tijd het spelregelbewijs te halen. Als leden uit het genoemde geboortejaar het spelregelbewijs niet hebben, mogen zij het seizoen 2021/‘22 namelijk niet voetballen.

Ben je klaar om het spelregelbewijs te halen?

Ja, activeer dan je account met de gegevens de je hebt gekregen. Na het activeren kan je inloggen en aan de slag.

Om het spelregelbewijs te halen, moet je eerst vijf levels doorlopen. Elk level heeft tien vragen en je moet er telkens eentje meer goed hebben. Bij level 1 moet je minstens vijf juiste antwoorden geven. Bij level 2 dus zes. Bij level 3 zeven, bij level 4 acht en bij level 5 negen.

Deze vijf levels kun je opnieuw doen, zo vaak als je wilt. Tot je klaar bent voor de eindtoets. Deze heeft twintig vragen, waarvan je er zestien (of meer) goed moet hebben.

Je hebt hiervoor drie pogingen. Lukt het je niet in drie keer, dan kan ik ervoor zorgen dat je nieuwe kansen krijgt.

Via de site www.voetbalmasterz.nl leer je per spelonderdeel de belangrijkste spelregels, vaak aan de hand van filmpjes met echte spelsituaties. Je vindt er ook een korte uitleg van de spelregels op een leuke en duidelijke manier.

Je inlogcode is je KNVB-relatienummer. Ben je de activatiecode kwijt, kan je deze altijd zelf opvragen via www.voetbalmasterz.nl (wachtwoord vergeten)

Voor overige vragen kan je contact opnemen met André Nijmeijer. ([email protected]).

Op de site https://www.voetbalmasterz.nl/ kan je alvast je spelregelkennis testen. Handig voor de spe(e)l(st)ers die nu 1e jaars O17 (B) zijn, maar natuurlijk interessant en leerzaam voor iedereen.

Veel succes bij het behalen van jullie Spelregelcertificaat, want weet dat je komend seizoen zonder certificaat niet mag spelen.

(Spe(e)l(st)ers die spelen zonder Spelregelbewijs krijgen een zware sanctie. De richtlijn hiervoor is: een boete van € 250 en 4 wedstrijden uitsluiting, waarvan 2 voorwaardelijk.)