OEFENWEDSTRIJDEN OP ZATERDAG (EN TRAININGEN)

25 februari 2021 15:15

Na de vorstperiode kunnen we sinds vorige week weer trainen en oefenwedstrijden spelen op zaterdag. Deze week heeft de regering besloten dat teamsporten tot 27 jaar weer is toegestaan. Helaas mogen oudere spelers nog niet trainen en/of oefenwedstrijden spelen. We begrijpen dat dat voor deze groep een teleurstelling is. Maar, laten we blij zijn met hetgeen wat wel kan.

Het blijft nog steeds belangrijk en verplicht ons aan alle coronamaatregelen te houden. Eén van de maatregelen is dat uitsluitend spelers, trainers en begeleiders toegang hebben tot het terrein. We mogen helaas (nog steeds) geen ouders of andere belangstellenden langs het veld toelaten. We begrijpen heel goed dat dat soms lastig is want je wilt graag je kind(eren) aanmoedigen. Bij SVS proberen we een gezellige sfeer te creëren waar iedereen respect heeft voor de regels en voor elkaar. We kiezen ervoor geen dichte toegangshekken met kettingsloten en een toegangscontrole te hanteren waar we iedereen aan de poort moeten vragen wat de reden van zijn/haar bezoek is. We denken dat dit de sfeer niet ten goede zal komen.

We constateren echter regelmatig dat sommige ouders toch de wedstrijden of trainingen proberen te bezoeken, ondanks dat ze op de hoogte zijn van de regels. Dit kunnen en mogen wij niet toestaan en daarnaast geeft het ook veel vragen van andere ouders of de regels inmiddels veranderd zijn.

Tevens loopt de vereniging dan het risico dat bij controle van handhavers er een sanctie kan worden opgelegd waardoor we misschien weer geheel op slot moeten. Dat moeten en willen we met zijn allen voorkomen!

Het bestuur vertrouwt op ieders medewerking bij het respecteren van de regels zonder dat we streng hoeven te handhaven. Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag.

Bedankt voor je medewerking en we wensen iedereen veel plezier en sportiviteit tijdens de wedstrijden a.s. zaterdag.

Met vriendelijke groet,

Dick Vlasblom