KWALITEIT EN PASSIE IN “DE KUIP”

26 maart 2021 14:45

Kwaliteit en passie. Daar kom ik op uit als ik terugdenk aan mijn bezoekje aan De Kuip. En nee, het gaat niet over voetbal…

25 maart krijgen we ‘maai-instructie’ bij SVS. Ik kijk uit naar een kop koffie met de werkploeg, en ben benieuwd hoe de velden er bij liggen. Ik stap het terrein op, en zie dat Hans en Dick er al zijn. Na een kop koffie hoor ik dat we met zijn drieën blijven, en dat de maai-instructie niet bij SVS is, maar in “De Kuip”?

Het blijkt een verrassing. Het thuisfront en SVS hebben samengewerkt om mij mee te laten lopen met de vakmensen van het onderhoud in “De Kuip”! Pas als we op de Van Brienenoordbrug rijden, begint het door te dringen.

Grasmeester Erwin Beltman ontvangt ons met koffie. Hij vertelt zijn verhaal. Hoe hij begon met het onderhoud van golfbanen, en hoe hij bij Feyenoord terecht kwam. Hij geeft geduldig antwoord op alle vragen over het veld, over zijn team, over kosten, machines, onkruid, drainage, verwarming, verlichting en zo voorts. In alle antwoorden voel je de betrokkenheid en de passie voor wat hij en zijn team doen. Geweldig.

Dan hoor ik: ‘Gaan jullie mee naar buiten?’ en: ‘Wil je ook een stukje maaien?’ En loop ik achter een machine, rakelings langs de middenstip! Er is een team van vijf man aan het werk op het veld. ‘Dat is belangrijk’, zegt Erwin. ‘Er wordt steeds meer gewerkt met robots, maar een robot ziet niet of er ergens wat extra zorg nodig is op het veld. Ik ga voor kwaliteit, en daar heb je echt mensen voor nodig. En passie!’

Bedankt mensen voor deze verrassing, het was fantastisch!

Oh ja, en op 25 april ga ik het veld gereed maken voor Feyenoord-Vitesse. Ik moet er ‘s morgens zijn en mag dan de hele dag meelopen met de voorbereiding. Inclusief prikken in de rust.

Dorine de Koning

Hieronder een link naar het fotoalbum met de foto’s van dit bezoek aan “De Kuip”

SVS VRIJWILLIGSTER DORINE MAAIT HET GRAS IN “DE KUIP

PS : Ik moet ook zeggen dat het met mensen een stuk gezelliger is dan met robots. Kijk maar naar onze eigen SVS-werkploeg. Als je ook een keertje mee wil doen met het veldonderhoud op onze club: je bent van harte welkom! Bel dan met onze voorzitter Dick Vlasblom of mail even met [email protected].