Verslag jubileumreceptie 40 jaar SVS

5 april 2023 18:00

Op vrijdag 31 maart startten de feestelijkheden in verband met ons veertigjarig jubileum met een (formele) receptie in de kantine van SVS.

We mochten hier vertegenwoordigers ontvangen van collega voetbalverenigingen, de gemeente Capelle aan den IJssel, Sportief Capelle, de KNVB, sponsoren, trainers, leiders, vrijwilligers alsmede oud bestuursleden.

De beginjaren van SVS waren roerig te noemen en ook de laatste jaren zijn bijzonder geweest. De naweeën van de coronajaren voelen we nog steeds. En ook twee trainerswisselingen bij de selectie hebben voor wat onrust gezorgd.

We kunnen echter wel concluderen dat we in veertig jaar een stabiele vereniging zijn geworden met een gezond bestaansrecht. Samen met onze vrijwilligers lukt het nog steeds de vereniging draaiend te houden, maar de wens (en noodzaak) voor meer vrijwilligers blijft belangrijk.

Vandaag de dag laten we de coronajaren achter ons en kijken we met vertrouwen en met ambitie naar de toekomst. Onze jeugdorganisatie staat m.i. als een huis. Trainers, coördinatoren en ons Hoofd Jeugdopleiding werken hard samen om onze elftallen met plezier te kunnen laten voetballen.

René, Eric, Andries, Willem en Dennis hebben de trainerswisselingen flexibel opgevangen en daarmee mede gezorgd voor een terugkerende stabiliteit. Ook de andere seniorenteams dragen bij aan het echte SVS gevoel.

Voor de toekomst blijft de ambitie om ons eerste elftal zoveel mogelijk te laten bestaan uit zelf opgeleide spelers. Zelf opleiden betekent dat in de jeugd de ambitie is om teams zo hoog mogelijk met plezier te laten voetballen en opleiden van trainers hoort daar dan ook bij. Het bestuur van SVS faciliteert jaarlijks trainers die via de KNVB hun eerste opleiding tot pupillen- of juniorentrainer willen volgen. Dat blijven we doen en daarnaast steunen we ook trainers die zich verder willen ontwikkelen.

Naast de jeugdopleiding speelt O23 een belangrijke rol in de stap van junioren (O19) naar de senioren. Dit willen we verder versterken.

Dan last but not least, onze meisjes- en damestak. Na een periode waarin het meisjes- en damesvoetbal wat is weggezakt binnen de vereniging zien we nu weer kans om, naast ons dames 7x7 team, komend seizoen ook weer tenminste één damesteam te kunnen inschrijven. Ook bij de meisjes zien we weer groeipotentieel.

Alle trainers en coördinatoren dank voor alle inspanningen voor onze vereniging.

Ter afsluiting hebben we ook gemeend tijdens de receptie wat jubilarissen in het zonnetje te zetten. SVS bestaat veertig jaar en er zijn drie leden ook al die veertig jaar lid, Hans van Venrooij, Max Meiboom en André Nijmeijer. Speciaal voor André had de KNVB-ambassadeur een aantal mooie woorden en de gouden KNVB-speld. André, dank voor alles wat je de afgelopen decennia in verschillende rollen en functies hebt gedaan en nog steeds doet voor deze club.

Ook zijn er verschillende leden 25 jaar of meer lid. Deze leden hebben deels op de receptie en deels later, hun zilveren SVS-speld ontvangen.

Joop Blommestijn
Robin Bonemeijer
Andries Hansen
Peter Heusdens
Angela Hofland - De Jong
David Kuipers
Rogier Lange
Dennis van Mourik
Remco van Mourik
Danny Pacheco
Maurice Swijnenburg
Bert van der Velden
Dennis van der Windt

Er zijn er nog een paar die helaas niet konden komen en we ook nog niet hebben kunnen benaderen. Zij krijgen hun speldje te zijner tijd alsnog.

Laatste dank gaat uit naar hen die deze avond mogelijk hebben gemaakt door iedereen te voorzien van een hapje en drankje. Geert Jan en je team, dank hiervoor.

Leendert de Bruin
Voorzitter SVS

PS Er zijn tijdens de receptie ook een aantal foto's gemaakt en deze staan in het fotoalbum dat we gemaakt hebben.
Omdat niet iedereen over Facebook beschikt, is er ook een album aangemaakt op onze website.
Hieronder staan de links naar beide fotoalbums.