Corona update (17) : Aanpassing trainingsschema per dinsdag 2 maart 2021 ivm trainen Senioren <27

26 februari 2021 12:45

Beste trainers, spelers en ouders,

Afgelopen dinsdag is er weer een persconferentie geweest, en er zijn ook weer veranderingen omtrent de corona maatregelen. Gelukkig deze keer een iets positiever besluit voor SVS, want de leeftijdsgrens voor wat betreft sporten in groepsverband is opgetrokken. Iedereen tot 27 jaar mag vanaf woensdag 3 maart 2021 in groepsverband buiten sporten. Net als eerder geldt dit alleen voor trainingen en onderlinge clubwedstrijden, dus niet voor wedstrijden tegen andere verenigingen.
Op dinsdag 2 maart 2021 trainen de herenselectie en JO19-1 al wel, maar dan nog in 2-tallen

Wij hebben aanzienlijk veel senioren die nog onder de 27 zijn en die staan uiteraard ook allemaal te popelen om weer te kunnen trainen. Om dit mogelijk te maken hebben wij wel wat moeten schuiven met teams en/of tijden in het trainingsschema. We hebben namelijk nog wel te maken met de avondklok. Ook zij moeten om 21.00 uur binnen zijn dus ook zij moeten de tijd krijgen om naar huis te kunnen gaan.

Omdat wij de laatste tijd allemaal hebben ervaren hoe fijn het is om weer te kunnen trainen ga ik ervan uit dat jullie begrijpen dat ook onze senioren dolblij zijn om het veld weer op te mogen om te trainen. En dat er hiermee ook begrip is bij jullie voor het feit dat wij hebben moeten schuiven in het trainingsschema.

LINK NAAR NIEUWE TRAININGSSCHEMA VANAF DINSDAG 2 MAART 2021

Zoals jullie kunnen zien in het trainingsschema is veld 3 weer (beperkt) beschikbaar. Normaal gesproken mag veld 3 echt alleen worden gebruikt voor wedstrijden en niet voor trainingen. Voor nu is er door Sportief Capelle een uitzondering gemaakt en mag er dus (beperkt) op worden getraind. Er mogen echter géén seniorenteams op veld 3 trainen. Alleen jeugdteams, en dan het liefst zo jong mogelijk in verband met de belasting voor het veld, en helaas ook niet elke dag van 17.00 tot 20.45 uur. Er kan en mag dus ook niet verder/meer worden uitgeweken naar veld 3 voor andere teams.

Trainers, mocht het nu echt heel lastig voor je worden om op tijd aanwezig te zijn probeer dan onderling met andere trainers een oplossing te zoeken. Zo kan men elkaar helpen door bijvoorbeeld even in te vallen voor elkaar of een groep samen te voegen of te verdelen. Mocht je er echt niet uitkomen neem dan contact op met de coördinator of HJO en dan proberen wij mee te helpen het probleem op te lossen. Dit proberen wij door te zoeken naar vervanging en extra ondersteuning of iets. Maar dus NIET door wijzigingen aan te brengen aan de tijden in dit trainingsschema.

Tot slot wil ik benadrukken dat ook dit trainingsschema van tijdelijke aard is. Zodra er weer meer mogelijk is, op wat voor manier dan ook, dan zullen wij hier direct op inspelen en het trainingsschema aanpassen aan de nieuwe situatie.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan kun je ook contact opnemen met de coördinator of HJO.

Samen tégen corona èn samen vóór de mogelijkheid om allemaal weer te kunnen trainen! ⚽

Patricia Bear

Jeugdvoorzitter SVS