SVS START IN HET SEIZOEN 2022-2023 MET EEN ELFTAL ONDER 23

5 juli 2022 16:15

De afgelopen jaren heeft de vereniging flink getimmerd aan de jeugdopleiding en daar zijn de eerste vruchten tastbaar van geworden. Veel jongere spelers met talent voor onze vereniging worden zo langzamerhand afgeleverd om naar de senioren te gaan. Echter zien we daar dat veel jongere spelers de overstap te groot vinden en nog niet kunnen aanhaken bij het 1e elftal.

Om die reden hebben we het afgelopen seizoen gebruikt om te onderzoeken of onze vereniging geschikt is of geschikt gemaakt kan worden om in competitieverband mee te gaan doen met de door de KNVB georganiseerde competities. Vooral de noodzaak om de jongere spelers de ruimte te bieden om te wennen aan het seniorenvoetbal heeft SVS doen besluiten een elftal Onder 23 jaar te vormen.

Het blijkt dat SVS een talentvolle groep spelers heeft, die zich prima kan ontwikkelen tot waardevolle spelers in de toekomst. Hiervoor is wel een brede selectie aan spelers nodig, een aantal goede trainers, voldoende faciliteiten en uiteraard een uitdagende competitie. Na een aantal oefenwedstrijden blijken wij prima met deze talentvolle groep uit de voeten te kunnen. We hebben de KNVB gevraagd om deze jongens in te delen in de 4e Divisie en dat biedt de mogelijkheid van goed voetbal op een prima niveau.

We hebben Willem Veen gevraagd om de leiding te nemen over deze groep en dat zal hij gaan doen samen met Orpheo Acton en Dennis van Dijk. Ook Gerard Janssen zal zijn steentje bijdragen aan deze ontwikkeling. Op de achtergrond zal ons Hoofd Jeugd Opleiding Ger Mulder blijven meekijken en adviseren.

De groep zal drie maal per week gaan trainen nl. op dinsdag en donderdag een reguliere training en woensdag zal er een techniektraining plaats vinden.

We hopen dat het besef om op deze wijze met onze talentvolle jeugd om te gaan groot is en zal leiden tot hopelijk een volgend elftal onder 23 jaar.

Daarnaast hopen we dat verenigingen met een zelfde soort constructie contact zullen opnemen met ons, om gedurende het seizoen oefenwedstrijden te organiseren om ons verder te helpen bij de uitrol van deze constructie.

START_O23.jpeg