NOODKREET : VRIJWILLIGERS GEZOCHT!

16 augustus 2021 20:15

Deze week worden de trainingen voor de meeste teams weer opgestart. Het lijkt dat we het komend seizoen weer als vanouds onze wedstrijden kunnen spelen zonder veel beperkingen door het corona virus. Uiteraard houden we ons aan de basisregels, we houden 1,5 meter afstand en in de kantine blijven we zoveel mogelijk zitten.

SVS is klaar voor een mooi seizoen. De velden liggen er goed bij, de kantine heeft weer voldoende voorraad en trainingsmateriaal is aangevuld of vervangen. Echter, er is een groot tekort aan vrijwilligers om het daadwerkelijk een mooi seizoen te laten worden. Zonder voldoende vrijwilligers stagneert alles en zou het zelfs kunnen voorkomen dat we niet kunnen voetballen. Laten we het niet zo ver laten komen en laten we er gezamenlijk een mooi seizoen van maken.

Voor onderstaande posities zoeken wij dringend vrijwilligers. Ik wil benadrukken dat er voor een aantal functies een vrijwilligersvergoeding betaald zal worden. Ik begrijp goed dat veel ouders een druk leven hebben en er niet altijd veel tijd is voor vrijwilligerswerk. Daarom wil ik met name ook grootouders oproepen die soms wel wat meer tijd hebben. Uw hulp komt zeker ten goede aan het speelplezier van uw kleinkinderen. Ook voor spelers vanaf ca 16 jaar kan een vrijwilligersfunctie interessant zijn zodat ze een centje kunnen bijverdienen.

VRIJWILLIGERS_GEZOCHT.jpeg

De werkzaamheden waar we dringend vrijwilligers voor zoeken zijn:

Gastvrouwen en gastheren voor de commissiekamer

• Ontvangt alle teams en scheidsrechters;
  • Informeert de teams welke kleedkamers ze mogen gebruiken en op wel veld ze spelen;
  • Regelt de drank tijdens de pauzes;
  • Zorgt dat alle uitslagen en eventueel gele en rode kaarten worden geadministreerd;
  • Is op de wedstrijddag aanspreekpunt voor bezoekende teams.

Voor deze functie zijn we echt dringend op zoek naar assistentie. Het aantal vrijwilligers dat deze functie op dit moment uitvoert is dermate laag dat we al in september geconfronteerd kunnen worden met een lege commissiekamer. Dit zou een enorme impact op het wedstrijdverloop hebben. Laten we dit voorkomen!

Kantine en keuken medewerkers

We zijn m.n. op zoek naar vrijwilligers voor de zaterdagen. Zelfs een paar uur per zaterdag zou al zeer welkom zijn.

Veldonderhoud medewerkers

Voor deze functie zoeken we vrijwilligers die vooral op doordeweekse dagen overdag beschikbaar zijn. Dit team maait o.a. 2x per week de grasvelden, belijnt de velden en zorgt dat los gras en bladeren van de velden worden verwijderd. Een paar uur per week op een willekeurige dag zou al een enorme steun zijn voor het bestaande team.

Scheidsrechters

Helaas komt het iedere week nog voor dat sommige teams geen scheidsrechter hebben en de trainer/leider zelf moet fluiten. Met meer scheidsrechters hoeft dit niet meer te gebeuren. Een cursus kan SVS regelen via de KNVB.

Indien u vragen heeft of u zich wil aanmelden, stuur dan een mailtje naar [email protected] of spreek een van de bestuursleden aan wanneer u bij SVS bent.

Ik wens u een sportief en mooi seizoen.

Met sportieve groet,

Dick Vlasblom