KNVB info en Reglementen

De Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) organiseert de competitie- en bekerwedstrijden in ons land. Om te zorgen dat dit zo goed mogelijk verloopt zijn er regels en handleidingen voor iedereen opgesteld. Veel zaken zijn voor (jeugd)spelers niet direct zichtbaar maar begeleiders, trainers, scheidsrechters en bestuurders hebben er veel mee te maken.

Kan ik een vrijstelling (baaldag) krijgen? Kan ik voor een speler dispensatie krijgen? Wat zijn de kosten per team voor competitiedeelname? Dit zijn slechts enkele van vele vragen die verenigingen kunnen hebben. Omdat het voor verenigingen vaak een lastige klus is om de juiste informatie te vinden op de online kanalen van de KNVB, zijn de meest gestelde vragen en besproken onderwerpen nu gebundeld op één plek:

knvb.nl/assist.

De KNVB hoopt met deze veelgestelde vragenpagina bestuurders van dienst te zijn, maar tegelijkertijd moet het ook voor bestuurders een plek zijn om naar te verwijzen bij vragen binnen de vereniging. De KNVB hoopt met deze veelgestelde vragenpagina bestuurders van dienst te zijn, maar tegelijkertijd moet het ook voor bestuurders een plek zijn om naar te verwijzen bij vragen uit de vereniging. Maak deze plek, KNVB.nl/assist, dan ook vooral kenbaar binnen de vereniging en/of plaats een link op de eigen website.

De informatiebehoefte van verenigingen is zeer divers en de informatieverstrekking van de KNVB is op dit moment nog onvoldoende. Deze omgeving is dan ook een eerste kleine stap naar een veel omvangrijkere, nog te ontwikkelen online servicedesk; een plek waar op klantvriendelijke wijze online relevante, praktische informatie/kennis uitgewisseld kan worden tussen onze doelgroepen, waardoor deze snel en adequaat geholpen kunnen worden. Dit zal enerzijds gebeuren door de juiste informatie op de juiste plaats op het juiste moment aan te bieden, anderzijds door verenigingen met elkaar in contact te brengen.

Input vanuit verenigingen

Het ontwikkelen van een kwalitatief goede servicedesk is alleen mogelijk met de bijdrage van verenigingen. Vanaf begin maart zal daarom onder elk vraag/antwoord op knvb.nl/assist gevraagd worden of dit antwoord je verder heeft geholpen of niet. Als dit niet het geval is, kan in een opmerkingenveld aangeven worden waarom niet. Deze informatie kan heel waardevol zijn voor de KNVB en helpen bij de doorontwikkeling van de dienstverlening naar verenigingen!

Op deze pagina proberen we u een handig overzicht te geven van webpagina's / websites van de KNVB en van een aantal bestanden die u eenvoudig kunt downloaden.

Websites / webpagina's KNVB   Spelregeldocumenten
KNVB.nl   Spelregeldocumenten
Voetbal.nl   Spelregels veldvoetbal 2023-2024
KNVB West II nieuws (ons district)   Spelregelwijzigingen 2023-2024
Afgelastingen (via consul / wedstrijdsecretariaat)   Spelregelvragen met antwoorden 2023-2024
Handleiding voor consuls /Richtlijnen terreinkeuring    Handboek competitiezaken 2032-2024

Trainers   Beker Besluiten Districtsbekercompetities seizoen '23/’24
Trainerslicentie (controle)
Trainersinformatie KNVB   Competitie aanbod veld KNVB District West II

Scheidsrechterszaken   Jeugdvoetbal - 4 fasen voetbal gelijkwaardige competities
Handboek Arbitrage   Jeugd spelvorm 2:2 (O6)
Wedstrijdzaken-app   Jeugd spelvorm 4:4 (O7)
Tijdstrafregeling   Jeugd spelvorm 6:6 (O8, 9 en 10)
Invallersbepaling   Jeugd spelvorm 8:8 (O11 en 12)
    Jeugd spelvorm 11:11 (O13 t/m O19)
Tuchtzaken KNVB   Meisjes 9:9 (O13 t/m O20)
Tuchtzaken    Meisjes 11:11 (O13 t/m O20)
Overtredingen binnen en buiten het speelveld 2019-2020   Senioren spelvorm 7:7
Wat te doen bij een gestaakte wedstrijd ?
Rapportformulier scheidsrechter   mDWF instructie / handleiding
Rapportformulier vereniging betrokken speler   Gebruik digitale spelerspas
Rapportformulier vereniging tegenspeler   Dispensatieregeling 2023-2024
Rapportage gestaakte wedstrijd scheidsrechter   Speelgerechtigheid / vastspelen