Algemeen / Welkom

clubhuis_nw.jpg

Welkom bij SVS.

SVS is een bloeiende voetbalvereniging op het schitterende sportpark Schenkel aan de Capelseweg 31 in Capelle aan den IJssel.

Als voetbalvereniging hebben wij de ambitie een gezellig sociaalbindende factor binnen Capelle aan den IJssel te zijn met als spil een sfeervolle accommodatie die bol staat van de activiteiten voor zowel senioren als jeugd.

SVS is op 1 april 1983 opgericht en onze blauw-witte tenues zijn vanaf september 1984 te bewonderen op de velden in de KNVB-regio West II.

SVS heeft op dit moment circa 575 spelende leden. In het seizoen 2023-2024 spelen op zaterdagochtend en middag maar liefst 28 jeugdteams, 5 meisjesteams en 9 zaterdag-senioren-teams en 1 vrouwen seniorenteam hun wedstrijden en op vrijdagavond speelt en werkt ons vrouwen-senioren-elftal hun programma af.

De doelstelling van SVS is om met de hoogste seniorenteams en de selectieteams van de verschillende jeugdafdelingen op een zo hoog mogelijk niveau te voetballen. Verder wil de vereniging iedere voetballer de mogelijkheid geven op zijn of haar eigen niveau te spelen en wil ze de daarbij behorende training en begeleiding optimaal verzorgen.

De jeugdafdeling is de afgelopen jaren kwalitatief sterk gegroeid, maar kende de laatste jaren een terugval in het aantal leden. In alle leeftijdsgroepen voetballen elke zaterdag vele voetballers en voetbalsters van SVS en wij zijn ook heel trots op de jongens en meisjes van onze teams. Bij onze teams staat plezier in de sport voorop. Toch zullen ook deze teams voor de overwinning gaan. Vanaf de leeftijd van 5 jaar ben je van harte welkom om op een plezierige en ontspannen manier voetbal te spelen.

De jeugdteams spelen hun wedstrijden op zaterdag, de heren-senioren doen dit op zaterdag en de vrouwen-senioren op vrijdag en zaterdag.

Trainingen vinden plaats op de doordeweekse avonden.

Het sportcomplex bestaat uit een kantine met twee kleedkamers, een fysio-ruimte, een ballenhok, een bestuurskamer, een vergaderruimte en een grote scheidsrechters kleedruimte.

Wij hebben vlak na de start van het voetbalseizoen 2012-2013 de beschikking gekregen over ons volledig nieuwe kleedkamergebouw, met daarin 10 kleedkamers, een verzorgingsruimte en een wedstrijdsecretariaat/commissiekamer. In mei 2019 is dit gebouw nog uitgebreid met 4 kleedkamers, zodat wij nu beschikken over 16 kleedkamers.

We hebben 4 velden (2 kunstgrasvelden en 2 grasvelden) waarvan er drie ( 2 kunstgrasvelden en 1 grasveld) op ons eigen terrein liggen, en zijn voorzien van verlichting, en 1 grasveld op het terrein van HCC. Daarnaast beschikken wij over een ruime parkeerplaats.

Kortom, voetbalvereniging SVS is dus een vereniging waar je als lid trots op kunt zijn. Ben je lid van een “concurrent” wees dan gerust een beetje jaloers, kun je daar niet mee leven dan is er maar een oplossing: “ Lid worden van SVS”.

Op deze website treft u alle praktische informatie over onze vereniging en misschien zelfs een beetje meer. Als u nog vragen of opmerkingen mocht hebben, dan houden wij ons van harte aanbevolen.

Graag tot ziens bij SVS.

Het Bestuur