BVCB D3 - SVS JO13-2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 03

14 januari 2012 8:45

SVS D2 KENT IJZER STERKE HERVATTING VAN DE COMPETITIE ; 0-3 WINST

D2 heeft de kalkoen, oliebollen en vuurpijlen ( uiteraard gekocht bij onze sponsor Roerade ! ) goed doorstaan en is sterk uit de startblokken gekomen na de winterstop.

In een wedstrijd waar D2 de volle zestig minuten de boventoon voerde en heer en meester was op het veld was er weinig negatiefs op te merken.

De sfeer op het veld was goed, de inzet en passie waren volop aanwezig en bij vlagen zagen we leuk combinatie voetbal.

Als er dan toch één puntje genoemd moet worden wat beter kon, zou ik zeggen dat het de passing  beter moet. Er werd te veel onnodig balverlies geleden door slordig aanspelen.

We konden vandaag al vroeg juichen op en rond het veld, na vijf minuten stond de 0-1 al in het boekje. Na goed doorlopen van Glenn op de keeper, kreeg deze de bal niet meer op tijd weg en schopte de bal tegen Glenn aan.

De afgeketste bal kwam precies voor de voeten van Justin, die de bal dusdanig toucheerde dat het bijna drie minuten spannend was of de bal precies langs de bal in het doel hobbelde. Zelfs de keeper droeg mee aan het slow motion effect, geweldig!

Zo’n kwartier verder haalde Jasper uit op het doel maar zag zijn schot gesmoord in de verdediging, de attente Glenn pikte de bal op en joeg de bal in het dak van het doel.

Vijf minuten voor de rust scoorde Glenn de 0-3 voor D2, een mooie slalom langs twee verdedigers en de keeper werd doeltreffend afgerond.

Justin kreeg vervolgens nog een mooie gelegenheid om de vierde er in te prikken maar hij zag zijn inzet helaas gekeerd.

Maar na het rustsignaal heerste tevredenheid alom en werd de zijkant opgezocht van het veld om wat te drinken.

Ook bij BVCB hebben ze een voetbalveld die twee bushaltes verder ligt dan de kleedkamers en moest de rust worden doorgebracht op het veld, waar het kouder en kouder werd.

Na rust kregen we hetzelfde gretige D2 te zien die nog een paar kansen kreeg. Willy zag zijn schot net naast gaan, Danny knalde zijn eigen hoekschop op de lat en Glenn zag zijn vrije trap gekeerd worden door de keeper.

BVCB kreeg in de tweede helft twee goede kansen, waarvan er één verprutst werd en één met een ongelooflijk mooie zweefduik door Mattijs uit de bovenhoek werd gehaald.

Jongens bedankt voor de leuke wedstrijd en jullie inzet en gefeliciteerd met de verdiende drie punten!

5e minuut    0-1      Justin

19e minuut    0-2      Glenn