Opnemen "snipper-/baaldag"

Aanvragen baaldag

Verzoeken tot vrijstelling (zogenaamde baaldagen) worden in de periode van begin september tot het 1e weekend in maart in behandeling genomen, met een maximum van één wedstrijd per seizoen per elftal. Voor de weekenden waarvoor volgens de speeldagenkalender inhaalprogramma's zullen worden vastgesteld is dat met ingang van dit seizoen ook mogelijk.

Voor zowel pupillenteams (07 t/m O11) als voor teams in de nieuwe MO13 t/m MO20-competitie is het niet meer mogelijk om een snipperdag aan te vragen.

Ook voor bekerwedstrijden kan er geen snipperdag worden aangevraagd.

Aanvragen van baaldagen dienen uiterlijk op de maandagavond voor de desbetreffende speeldatum via email te worden doorgegeven aan het wedstrijdsecretariaat, zodat deze het verzoek tijdig kan doorsturen aan de KNVB.

Overigens is deze regeling alleen van toepassing op wedstrijden in categorie B.

Voor wedstrijden in categorie A kan geen verzoek om vrijstelling (baaldag) worden ingediend.