Omgangsvormen en gebruik goaltjes

OMGANGSVORMEN / AFSPRAKEN MET BETREKKING TOT HET GEBRUIK VAN DOELTJES TIJDENS TRAININGEN EN WEDSTRIJDEN

Er wordt helaas weer regelmatig geconstateerd dat er van maandag tot en met vrijdag losse trainingsdoeltjes achterblijven op de beide kunstgrasvelden, of dat de tijdens trainingen gebruikte inklapdoeltjes niet ingeklapt worden.

Dit veroorzaakt heel veel roering, frustratie, irritatie en boosheid bij tal van mensen.

Is het nu echt te veel gevraagd om simpelweg alle losse doeltjes op te ruimen en de inklapdoeltjes weer in te klappen?
Nee toch zeker?

Het bestuur, de jeugdcommissie, de werkploeg, de coördinatoren en tal van trainers, leiders en ouders zijn het echt wel een beetje zat.

Veldonderhoud kan niet normaal plaatsvinden, andere trainers/spelers/spelertjes moeten de volgende training eerst allerlei doeltjes wegruimen voordat ze kunnen trainen of spelen.

Op zaterdag moeten er vaak zelfs ouders, opa's en oma's aan te pas komen om ’s morgensvroeg eerst het veld leeg te sjouwen voordat er überhaupt gevoetbald kan worden omdat de velden gewoon nog vol staan met allerlei losse doeltjes !!!

Het opruimen van de goaltjes geldt naast alle trainingsdagen ook voor de zaterdagen.

Ook na een wedstrijd waarbij er gebruik wordt gemaakt van losse goaltjes/doelen of de inklapdoelen op veld 1, 2 of 3 dienen deze dus ook direct opgeruimd/ingeklapt te worden.

En als de doeltjes dan al weggezet worden, dan is het vaak niet op de daarvoor bestemde plekken, maar gewoon langs het veld binnen de omheining/boarding of soms zelfs in de bosjes. Ze zijn dan niet weggezet, maar op z'n Rotterdams gezegd "over het hek heen gepleurd". Ook dit met alle vervelende gevolgen (beschadigingen) van dien.

Het is bij eenieder bekend dat onze trainingsdoeltjes zich allemaal bevinden (en terug behoren te worden gezet) op de daarvoor betegelde ruimtes aan de korte zijden achter de doelen van veld 1 + veld 2, en nergens anders.

Het is geen excuus om te roepen: "de doeltjes stonden er al", want ook daar is dus al heel lang een vaste regel voor binnen SVS. Afspraak is dan dat je dit kenbaar maakt bij het team wat voor je traint en die MOETEN dit dan opruimen. Het team wat voor je traint dient dus alle gebruikte doeltjes zelf weg te zetten en alleen als je de doeltjes overneemt dan ruimt jouw team ze op.

Hierbij dus nogmaals het vriendelijke verzoek aan iedereen (trainers/leiders én spelers) om de gebruikte goaltjes na de trainingen/wedstrijden weer op de juiste plaatsen terug te zetten.

Bij het verplaatsen van de doeltjes deze ook graag volledig optillen, en niet over het veld slepen, daar er anders beschadigingen kunnen ontstaan aan onze kunst- en grasvelden.

Heel simpel, nu nog even iedereen meewerken.

Tevens het dringende verzoek om géén verplaatsbare pupillen goals te gebruiken op de kunstgrasvelden die bij veld 3 staan. Deze (veelal wat zwaardere goaltjes) zijn namelijk NIET geschikt voor de kunstgrasvelden waardoor de velden beschadigd kunnen raken, en mogen daarom daar dan ook NIET gebruikt worden.

De 2 kleinste formaat doeltjes (zie foto’s hieronder) hebben vaste opstelplaatsen

Gaarne deze goaltjes dus NIET in bosjes/klei wegzetten, op het veld laten staan of aan de zijkanten van het veld binnen de omheining/boarding zetten, maar gewoon terugzetten op de tegelpaden en opstelplaatsen aan de korte zijde achter de doelen van veld 1 + 2.

Foto’s van hoe wij het WEL willen zien:

Foto’s van hoe wij het NIET willen zien:

Wat ons betreft hanteert SVS de volgende stelregel:

Je kunt (als team) alleen voor SVS blijven spelen als je (als team) ook bereid bent goed voor de spelmaterialen van SVS te zorgen.

Het gaat hier dus om gedrag van enkelingen waarbij wij iedereen vragen om dit te corrigeren als men dit ziet gebeuren. Doet de groep dat niet, dan wordt door SVS een sanctie op de groep toegepast. Het bestuur van SVS is bereid om als sanctie te putten uit de volgende mogelijkheden:

• Niet langer toestaan dat er getraind wordt bij SVS;
  • Terugtrekken van een team uit de competitie;
  • Royement

Om aan te geven wat de belangen zijn bij dit onderwerp:

• Beide kunstgrasvelden zijn aangelegd voor € 500.000 per stuk. Deze velden worden door SVS gehuurd van de gemeente;
  • De doeltjes zijn ook door de gemeente ter beschikking gesteld aan SVS;
  • De vereniging SVS wordt geacht goed te zorgen voor de ter beschikking gestelde velden en materialen.
  • Driemaal raden wat voor sancties er voor SVS klaarliggen als blijkt dat de vereniging haar verantwoordelijkheid niet aan kan?

Graag jullie medewerking en alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bestuur en jeugdcommissie SVS,