Slechte start voorjaar MB1

Meisjes B-Junioren (voorjaar), MB1, 1e klasse 2-P

25 februari 2012 15:00

25-02-2012; Zoetermeer - SVS

Na 2 maanden van kou en viezigheid mochten we vandaag dan eindelijk aan de voorjaars competitie gaan beginnen. Tegenstander was de najaarskampioen Zoetermeer. Zonder onze vakantiegangers Arnold, Maaike en shajenne en de zieke Jessica begonnen we vandaag met 13 meiden aan de wedstrijd.

vanwege een aantal tomtom storingen kwam het grootste gedeelte krap aan de tijd aan op het mooie complex van Zoetermeer. Snel omkleden en nog sneller het veld op waar we van de reeds gereed staande scheids amper de tijd kregen om een opstelling te maken. Met Eva als vrijwilligster op doel begonnen we geconcentreerd aan de wedstrijd. Al snel bleek dat deze tegenstader er 1 was om te pakken. Kansen waren er voldoende, waar het aan ontbrak was de daadkracht voorin. Zoetermeer beperkte zich tot razendsnelle counters waarbij goed gebruik werd gemaakt van de beide vleugelspelsters. Onze verdediging had z`n handen er aan vol, maar hielden mede dankzij een attent mee keepende Eva het doel schoon. Met een 0-0 werd rap de kleedkamer opgezocht om snel even een tactische bespreking te houden. Invallend coach jaco wees op het gebrek aan slagkracht en Ed wees vooral op het verschil in inzet tussen de beide ploegen. De meiden klaagden vooral over de te lichte zwabberbal waarmee we aan de wedstrijd waren begonnen. Nadat we de scheids daarop hadden aangesproken werd er verder gespeeld met 1 van onze eigen ballen zodat we met een gerust hart en een goed gevoel aan de tweede helft konden gaan beginnen. Zoetermeer had echter goed gekeken naar ons spel en hadden de rust goed benut voor het bloot leggen van onze zwakke plekken. Binnen 6 minuten waren er 2 doelpunten uit 2 counters en was het over en uit voor de MB1. Een aantal bepalende speelsters begonnen vanaf dat moment er een beetje met de pet naar te gooien, geluisterd werd er niet meer en het team verviel in een soort van ieder voor zoch god voor ons allen voetbal. Zoetermeer ging heerlijk achterover in de leunstoel en strafte elke egoistische actie genadeloos af. Keer op keer braken de vleugelspeelster door de verdediging heen en konden(MOCHTEN!!) ze keer op keer alleen af op de dappere Eva. Bij 1 zo`n actie was er een ongelukkighe botsing tussen Eva en de spits waarbij vooral Eva behoorlijk veel pijn aan over hield. Toch weigerde ze haar plaats in het doel af te staan, waarvoor diep en diep respect! Nadat de 3-0 middels een buitenspel goal was binnen gewerkt brak ook bij de rest het laatste verzet en vonden ze het allemaal wel best. Positieve uitzonderingen hierop waren bv Femke, Naomi, Eva en Priscilla die deze wedstrijd helaas tegen een tegenstander aan liep die net ff een maatje te groot was. He twas met name aan haar kant dat de 4, 5 en uiteindelijk de 6-0 binnen viel. Enige positieve vermelding van de tweede helft waren de laatste 5 minuten van de wedstrijd nadat Neomi middels een individuele actie voor de eretreffer had gezorgd. In die laatste 5 minuten werd er eindelijk datgene gebracht wat aan het begin van de helft gebracht had moeten worden, inzet en de wil om te scoren.

het eindsignaal kwam als een verademing voor de groep waarna we snel maar richting capelle vertrokken, deze keer via de korste weg.

Wijze les van deze pot??? Al kan je nog zo goed voetballen en kan er nog zo goed worden overgespeeld, of verdedigd...

Inzet, motivatie en de absolute wil je tegenstander op te vreten zal het ALTIJD winnen van gemakzucht of negatief spel.

Volgende week weer een zware dobber, dan zal er echt uit een heel ander vaatje getapt moeten gaan worden.