MB1 doet uitstekende zaken in titelstrijd

Meisjes B-Junioren (voorjaar), MB1, 1e klasse 2-P

23 april 2012 19:00

A. v.d. Zweep

Vandaag de 1 na laatste wedstrijd van het seizoen, de derde finale van dit voorjaar. Tegenstander waren onze Goudse vrienden Jodanboys, een team die we uit met 7-1 verpulverden waarmee we de weg omhoog inzette. Vooraf werd gewaarschuwd niet te licht te denken over deze tegenstander omdat we misschien wel eens een heel ander team te zien zouden krijgen dan uit. En inderdaad, al bij aankomst zagen we alweer wat bekende gezichten van het najaar. De blessures alddar waren dus weer genezen.
De wedstrijd begon net als de regen een tikkie traag en behoudend. Beide ploegen probeerden aanvallend spel te spelen wat vaak al op het middenveld strande. In de 5e minuut kreeg Urvie de bal aangespeeld op rechtshalf. Met een lichte versnelling en een rappe beweging ging ze haar tegenstander voorbij waarna ze een prachtige voorzet gaf op de geheel vrijstaande Lakeashe. Deze bleef gelukkig rustig en schoof eindelijk weer eens de belangrijkste goal binne..1-0. Nu deze goal er inlag kwam er iets meer overleg in het spel. Vooral de achterhoede bleven geconcentreerd en fel  op de bal spelen, gesteunt door de jonge doch zeer ervaren en betrouwbare MC1 keepster Daphne. JB bleef de aanval zoeken en vooral de rechtsbuiten en midmid waren vaak een plaag voor de verdedigng. Gelukkig ontbrak het aan scherpte bij het afmaken zodat we met een 1-0 voorsprong de kleedkamer konden opzoeken. Daar werd nogmaals gewezen op het gevaar van de onderschatting en gemakzucht en werd er vooral gehamerd op het blijven voetballen. Na rust een wat feller en scherper SVS. Druk werd er gezet, en vooral een Urvie en Romana gingen lekker fysiek de duels aan. Uit 1 zo`n fysieke actie was het Romana die louter op vechtlust zich langs haar tegenstander wurmde. Deze trok haar vervolgens naar de grond waarop de scheids de bal gedesideerd op de stip legde. Vanaf de zijlijn werd er geschreeuwd om rust en kalmte bij Urvie, iets wat tot een aantal sarcastische opmerking van de JB aanhang leidde. Zoals altijd bleef Urvie ook nu koel en was de 2-0 een feit. Deze treffer maakte ook weer het een en ander los bij de tegenstander die het weer nodig vonden allerlei commentaar te geven op het coachen van beide SVS begeleiders. Met de simpele scorebord journalistiek opmerking..."voorlopig staan we bovenaan, bijna kampioen en waren we najaarskampioen dus het werkt" werden deze opmerkingen al snel de kop ingedrukt. terug op het veld...ook daar werd het allemaal wat grimmiger...JB raakte geirriteerd vanwege de stugge dekking, SVS begon zich meer en meer te roeren bij de vele overtredingen. Dit leidde tot een 5 minuten straf voor Romana die wat al te agressief verhaal ging halen. Werd er nog gevoetbald?? Ja hoor...Door Naomi op de rechtsbuiten te zetten en maaike op te offeren aan de nummer 10 was het afgelopen met het verzorgde spel van JB. Op een 4 tal schoten van ver na(naast, over, recht  op Daphne af) had JB niets meer in te brengen. Vlak voor tijd slingerde Urvie nogmaals de motor aan en ging er met de bal aan de voet vandoor. Alleen voor de keeper was het 3-0 einde oefening. De scheids vond het verder ook wel best en zo zijn we weer een grote stap dichter bij de titel, ierts wat langs de lijn toch nog even werd benadrukt nav de constant maar doorgaande opmerkingen.
 De komende twee weken spelen alleen onze directe concurenten nog beiden een wedstrijd. MB1 komt pas weer in actie op zaterdag 12-05-2012 thuis tegen RKDEO. Al naar gelang de uitslagen van de komende twee weken zijn we bij winst op RKDEO gewoon de terecht e kampioen..alleen...nog wel ff winnen meiden!;)