Voetbal is simpel maar is het moeilijk om simpel te voetballen ?

SVS JO13-2

Berkel D2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 03

7 mei 2012 19:00

E. Knops

Voordat de wedstrijd begon hadden de jongens en ik elkaar beloofd om gewoon lekker te gaan voetballen en de bal het werk te laten doen zoals het hoort. Maar daar hadden we toch een beetje moeite mee.
De opstelling voor vandaag: Keeper: Matthijs. Verdediging: Tim, Steven, Danny en Dennis. Middenveld: Quincy, Vincent en Renzo. Aanval: Justin, Willy en Thorsten
Wissel: Sidney.

De wedstrijd was begonnen en de aftrap werd genomen door Cvv.Berkel.
Het leek erop dat SVS met vol overtuiging druk ging zetten op de tegenstander zodat we snel op voorsprong konden komen. Maar door onoplettendheid kwamen we in 2 minuten op achterstand ; 0-1. Na 4 minuten kwam SVS eindelijk in balbezit waardoor Vincent een goede steekpass gaf op Justin.  |Helaas werd de bal onderschept en werd een corner verricht.

Goed inzicht Vincent, top hoor jongen!!
De corner werd echt uitstekend genomen waardoor de bal over de hele verdediging van Berkel kwam door Steven en Willy knikte de bal helemaal vrij in ; 1-1.
Na de 1-1 leek het erop dat SVS ging voetballen. Helaas had ik het mis. SVS speelde niet op het niveau zoals wij gewend zijn. Ballen werden niet op elkaars voeten ingespeeld. Er was geen combinatie spel. Dat is behoorlijk jammer, terwijl iedereen weet dat we goede kwaliteiten hebben en weinig ervan word benut. Rond de 20ste min kregen we een vrije trap tegen en werd door een Berkelaar naar de achterlijn doorgekopt. De scheidsrechter besloot een hoekschop te geven. Dat was echt onterecht. Door de discussie met de scheidsrechter was SVS niet scherp en kreeg op de 22ste min een doelpunt tegen ; 1-2 voor Berkel.
Zo gingen wij de rust in.

Na een duidelijk gesprek in de kleedkamer waren de jongens het erover eens dat de 1ste helft niet goed genoeg was om de wedstrijd te winnen en dat er met een andere instelling gevoetbald moest worden.
Voordat de 2e helft begon kwam de geluksmascotte Michiel van Pelt aan om het team aan te moedigen en het is  gelukt!! Op de 39ste min  onderschepte Steven de bal en stuurde Thorsten gelijk weg naar de zijkant. Thorsten heeft de bal keurig aangenomen en maakte goeie draaibewegingen om de tegenstanders te misleiden en helemaal vrij komt te staan aan de zijkant van het goal zonder een tegenstander op zijn hielen en maakte de 2-2 in de korte hoek van de keeper.
SVS D2 probeert mij ongelijk te geven. Door voetballen simpel mogelijk te houden.
In de 42ste min maakte Justin eindelijk een fantasisch goal met de hulp van Thorsten. Justin kon laten zien dat hij ook snel was waardoor Thorsten prima de bal meegaf. Justin scoorde een schitterende goal 3-2. Heel nauwkeurig combinatiespel jongens.
Het was simpel maar wel effectief dat is belangrijk.
In de 44ste min heeft Vincent de rol van Jasper onder de knie gekregen waardoor hij "vincentmessi" kon spelen en wist 3 man uit te schakelen waardoor de bal op Justin terecht kwam. Justin speelde waanzinnig goed voor de voeten zodat Willy heel keurig SVS op een goede voorsprong kon leiden naar de 4-2. Op de 46ste min was de keeper van Berkel zenuwachtig waardoor zijn uittrap werd verminderd en de alerte Willy wist het netjes op te vangen en het beslissende doelpunt te maken 5-2!!
Maar........juich nog niet te vroeg, we zijn er nog niet. Net als tegen Oudewater. Gedachte in dromenland waardoor Berkel terug in de race kwam.
De Verdedigers Tim, Steven, Danny, Dennis en Matthijs proberen de voorsprong te behouden door geen risico te nemen en veel ballen weg te schieten. Jammer hoor jongens het was een moeilijk wedstrijd maar zonder verdediging kunnen we ook niet winnen onthoud dat !!

Vlak voor het einde wist Berkel toch SVS te onderdrukken en kwam terug naar 5-4.
Zal SVS de 2e plek behouden? Dat zullen we dan aanstaande zaterdag wel zien.

Doelpunten doelpunt      asist
0-1 2min