Rohda '76 D2 - SVS JO13-2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 03

10 maart 2012 13:30

SVS D2 NEEMT DRIE PUNTEN MEE NAAR HUIS NA KUNST EN VLIEGWERK

D2 heeft drie hele belangrijke punten overgehouden in het uitduel tegen Rodha ’71, waar we in november, een beetje onverdiend, nog van verloren.

Maar vraag niet hoe!

In misschien wel de minste wedstrijd van dit seizoen leken ten eerste de doelpunten uit te blijven, om nog maar te spreken van een overwinning.

Tot de rust kregen we welgeteld één uitgespeelde kans via Willy, die vrij voor de keeper in zijn handen schoot.

Het tweede gevaar kwam vanuit de tweede lijn vanaf de voet van Steven, helaas ging de bal via de lat over.

Rodha ’71 kreeg daarentegen ook een aantal dot van kansen, waarbij er drie keer een speler vrij voor Sydney kon komen.

Het vizier stond gelukkig niet op scherp, zodat we de thee op konden zoeken met 0-0.

De eerste tien minuten van de tweede helft bleken alles bepalend te zijn voor de wedstrijd.

Bij een rolletje van Jasper taste de keeper volledig mis en hobbelde de bal vrolijk het doel in. Bij het profvoetbal noemen ze zoiets een blunder.

Desalniettemin was de pret er niet minder om en kon er vrolijk doorgefeest worden, want amper drie minuten later lag de 0-2 in het net.

Een mooie pass van Glenn, diep op Jasper werd, door de laatste op overtuigende wijze afgerond.

In de vierenveertigste minuut zag onze verdediging er niet goed uit bij de aansluitings treffer en bleek de opmaat te zijn voor een Bodengravens kwartiertje.

De scheidsrechter die verder een prima wedstrijd vloot, was vervolgens even de weg kwijt door een volledig uit de lucht gegrepen penalty te geven aan de gastheren.

Zoiets noemen ze in het profvoetbal ook wel een thuisvoordeel.

Zelfs de grensrechter van Rodha ’71 was volledig ontgaan wat de reden was voor de penalty.

Maar goed, zoals vaker krijg je dan te maken met rechtvaardigheid, wat vandaag bestond uit een pingel op de paal.

Vervolgens leken we geen bal meer weg te kunnen krijgen en leek iedereen in paniek.

Vlak voor tijd kreeg Glenn nog de kans om de stand naar 1-3 te tillen, maar zijn inzet werd op de doellijn gekeerd.

Het ( late ) eindsignaal klonk als een bevrijding en de defibrillator kon gelukkig in de kantine blijven hangen.

Volgende week een hele belangrijke pot voor de mannen van D2 thuis tegen Nieuwerkerk. Bij winst bedraagt de achterstand op hen nog maar twee punten en blijven we in de titelrace.

35e minuut    0-1      Jasper

38e minuut    0-2      Jasper