SVS D2 VERZUIMD DE OVERWINNING OP TE EISEN TEGEN KOPLOPER

17 maart 2012 8:30

E. van Gerven

SVS D2 VERZUIMD DE OVERWINNING OP TE EISEN TEGEN KOPLOPER

D2 heeft zichzelf een hele slechte dienst bewezen door Nieuwerkerk een gelijkspel te gunnen, daar waar gewoon drie punten hadden moeten worden behaald.

Bij een overwinning was het gat in verliespunten geslonken tot twee punten.

Helaas zag ik een avond eerder mijn andere club zichzelf een nog slechtere dienst bewijzen.

De eerste tien minuten gaf Nieuwerkerk vol gas en bleef het druk houden op onze helft.  De verdediging met vandaag weer Tim voorop hield goed stand. Gelukkig kwamen we ongeschonden door de eerste tien minuten heen om vervolgens het initiatief naar ons toe te trekken.

De eerste kansen van de wedstrijd waren er voor SVS.

Glenn werd afgevlagd en geblazen voor buitenspel en schoof de bal vervolgens naast het doel.

We hadden na de eerste helft op een normale zaterdag met een  3-0  voorsprong  de kleedkamer opgezocht voor de rust.

Maar de altijd trefzekere spits van D2 Glenn, kreeg het voor elkaar om twee honderd procent kansen te verprutsen, waar hij normaal een zekerheidje voor de goal is.

In de rust heb ik voor de zekerheid gecontroleerd of het echt zijn hand is wat in het gips zit en niet zijn voet. ;-)

Maar goed er lag druk op de wedstrijd en daar gingen we allemaal onder gebukt.

De tweede helft was D2 ook weer de bovenliggende partij en daarvoor werden de spelers uiteindelijk beloond in de zesendertigste minuut door een bekeken schuiver in de hoek door Willy.

De vreugde was bijzonder groot, zowel binnen als buiten de lijn.

Het doelpunt leek echter verlammend te werken en we lieten ons weer onder druk zetten.

Het doelpunt van Nieuwerkerk in de zevenenveertigste minuut kwam dan ook niet echt uit de lucht vallen.

Jullie hebben er vandaag alles aan gedaan, maar helaas zat het niet mee. Jammer mannen!

36e minuut   0-1      Willy

47e minuut    1-1