Gouderak D1 - SVS JO13-2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 03

31 maart 2012 12:30

SVS D2 KAN TITEL VERGETEN NA DUUR PUNTENVERLIES IN DE SLOTFASE

D2 kan haar titelaspiraties voor dit seizoen in de kast opbergen en de resterende vier wedstrijden lekker gaan ballen zonder druk.

Misschien dat dit het spel wat ten goede komt, want over het algemeen gezien was het gisteren niet best.

Na een nachtje geslapen te hebben kan ik beamen dat de 1-1 eindstand een terechte eindstand was, al kwam de gelijkmaker ver in blessuretijd wel heel ongelukkig tot stand.

De blessuretijd werd terecht gegeven overigens, na een blessure behandeling van de keeper van Gouderak.

Met een flinke tegenwind pal aan de Hollandsche IJssel begonnen we aan de wedstrijd.

Over de eerste helft wil ik niet veel meer kwijt dan dat Kick van Bergem DE grote man was bij D2.

Deze vent wist zeker drie zekere tegendoelpunten te voorkomen door de bal weg te koppen op de doellijn.

D2 kwam ook regelmatig in de buurt van het doel van de tegenstanders maar wist niets meer te produceren dan rolletjes en bleek erg onrustig aan de bal.

De tweede helft was, na een stevig gesprek in de kleedkamer, van een geheel ander kaliber.

Tegenstander Gouderak is zegge en schrijven één keer over de middellijn gekomen met desastreuze gevolgen.

In de achtendertigste minuut schoot Willy vol op de lat. De bal werd slecht uitverdedigd en kon opnieuw via de kluts in het strafschopgebied worden gewerkt.

Glenn kreeg de bal voor de voeten en aarzelde nu geen ogenblik om de bal de touwen in te jagen.

Daarna was het rustig achterover zitten en wachten op de 0-2, aangezien de ( forse en potige ) tegenstanders er totaal niets van bakte in de tweede helft.

Prachtige kansen van Steven, Jasper, Quincy, Willy en Glenn eindige allen naast en over het doel, of in de armen van de keeper.

In de derde minuut van de blessuretijd kreeg Vincent een overtreding tegen.

De vrije trap kon worden verwerkt tot hoekschop en deze bleek de doodsteek voor D2.

Volgens de jongens werd de bal na een scrimmage met behulp van een hand achter de doellijn verwerkt, maar het doelpunt werd geteld door de scheidsrechter.

Aangezien Nieuwerkerk met 1-6 won uit bij Berkel, is het verschil in aantal verliespunten inmiddels opgelopen tot vier en heeft Nieuwerkerk nog een inhaalduel voor de boeg.

38e minuut    0-1      Glenn

64e minuut    1-1