Mooie sportieve revanche voor de MB1

Meisjes B-Junioren (voorjaar), MB1, 1e klasse 2-P

14 april 2012 16:00

J Blommestein

Ter afsluiting van Ladiesday op SVS veld 1 vandaag de MB1 tegen Zoetermeer, de eerste van een reeks van 4 thuiswedstrijden ter afsluiting van het seizoen..

Uit voorzorg (ziekte, absentie en meespelen met andere teams) was er een beroep gedaan op de MC1voor een paar extra speelsters. MC1 leverde keepster Aysecul en beide aanvalsters Lea en Isabella, waarvoor onze dank!

MB1 begon fel en geconcentreerd aan de wedstrijd en creerden gelijk al aan het begin een aantal mogelijkheden. Na 5 minuten was het Romana die alleen op de keepster af kon. Beheerst schoof ze de bal in de verre hoek voor de openingstreffer. MB1 bleef druk zetten op de verdediging en al snel volgde de ene na de andere kans die echter elke keer net mis gingen of gestopt werden door de keepster. Door het uitblijven van de 2-0 bleef Zoetermeer geloven in een goede afloop. De buitenspelval werkte prima voor hun en regelmatig werden de razendsnelle vleugelspitsen gezocht. Deze dames werden deze wedstrijd echt superstrak gedekt door de beide backs van vandaag zodat die angel al snel uit het aanvalsspel werd gehaald. Die ene keer dat het echt gevaarlijk werd voor de MB1 was na een steekbal op de spits die biijna alleen op de goal afkon. Gelukkig bleef Aysecul heel attent mee keepen en voetballen waarmee ze de ozo belangrijke 0 hield. Vlak voor rust was het dan uiteindelijk Lea die de bevrijdende 2-0 binnen schoot, daarmee een mooi afscheidskadootje afgevend.

In de rust ging zij naar huis en werd haar plek overgenomen door Isabella.

Er werd nog even goed uitgelegd hoe de aftrap genomen moest worden en nadat dan eindelijk de tegenstander weer op het veld was verschenen konden Romana en Lakeasha de aftap gaan verzorgen. Beide dames lieten zien goed geluisterd te hebben...10 seconden na de aftrap had Romana op aangeven van Lakeashe de 3-0 binnen geknald. Einde wedstrijd. Zoetermeer zat er mentaal en fysiek doorheen en geloofden het op een enkeleing na verder wel. De rest van de tweede helft werden de toeschouwers getracteert op een weergaloze voetbalshow van Isabella. Deze jongedame liet in die periode haar directe tegenstander, die ook niet voor de poes was diverse malen alle hoeken van het veld zien en leverde de ene na de andere mooie actie en voorzet af. Zo tussen neus en lippen door zorgde ze er met een puntgave hatrick(4,5 en 6-0) ook nog eens voor dat het laatste restje verzet van Zoetermeer definitief gebroken was. Doreen maakte op aangeven van Femke de 7-0, lakeasha zorgde voor de 8 en 9-0 beide keren op aamngeven van Urvie. Slotakkoord kwam op naam van Maaike die een goeie wedstrijd afsloot met een bekeken schot voor de 10-0.

een hele mooie afgetekende overwinning die met het gehele team tot stand is gekomen.

Tijdens een verslag is het altijd heel makkelijk de doelpuntenmakers te noemen, wat nog wel eens vergeten word is het feit dat doelpunten alleen maar gemaakt kunnen worden vanuit het geheel..Meiden als een Josephine, Eva, de behoorlijk ziek geweest zijnde Naomi en Priscilla, maar vooral de uitstekend meeverdedigende Neomi verdienen ook alle lof voor hun vaak onzichtbare maar ozo belangrijke aandeel in deze overwinning.

Speciale dank gaat uit naar de MC1 begeleiding en speelsters Aysecul, Lea en (vooral) Isabella voor hun fantastische bijdrage!