Kampioenen...wel, niet, misschien??

Meisjes B-Junioren (voorjaar), MB1, 1e klasse 2-P

12 mei 2012 11:30

J. v.d. Bor

Vandaag de allerlaatste competitiewedstrijd van dit seizoen, en wat voor 1...
Tegenstander was  de nummer 2 RKDEO uit Nootdorp, een ploeg die in staat is tot zeer goed en stevig voetbal. Op het spel stond er niets minder dan de voorjaarstitel van de 1e klasse P. Bij verlies zou RKDEO ons voorbij steken, een gelijkspel zou betekenen dat we hoe dan ook voor RKDEO zouden eindigen maar volkomen afhankelijk zouden zijn van de nummer r RKAVV die er voor haddengeozen ook deze zaterdag om uitstel te vragen. Reden voor dat uitastel was ongetwijfeld om te zien wat zij in hun laatste twee wedstrijden voor resultaten moetsen behalen voor de titel. 2x winnen voor hun betekende dat de titel naar de Leidschendammers zou gaan, en winst zou de titel in Capelle houden...genoeg om voor te spelen dus!
In aanloop van deze wedstrijd kregen we als eerste dreun de blessure van Urvie te verwerken. Deze zeer bepalende speelster had tijdne s de sportdag haar knie dusdanig geblesseerd dat er gevreesd word voor gescheurde banden. Van deze kant af nogmaals veel beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst!
Als vervanger mochten we deze keer een beroep doen op de zeer jonge doch zeer talentvolle speelsters Isabella van de mC en keepste Bianca van de C1. Gespannen begonnen de meiden een kwartier later dan gepland aan hun alles beslissende wedstrijd. RKDEO begon zeer fel omdat zij hoe dan ook van ons moesten winnen om kans op de titel te houden. Reeds in de eerste minuut was het door het slordige werk van het middenveld al raak...een harde knal vanaf de 16 liet Bianca volkomen kansloos en donkere wolken pakten zich samen boven het SVS complex. Het duurde een vol kwartier voordat de meiden over deze dreun heen waren gekomen en mede door de steun in de rug van de defense die wat meer grip kregen op het spel kwam de MB1 ook weer wat aan voetballen toe. Haastig en onnauwkeurig spel op het middenveld zorgde echter voor onrust en halfslachtige bijna kansjes. Na een tactische wisdsel op het middenveld begon het ineens weer te lopen. Was het eerst nog Lakeasha die alleen voor de keepster kwam te staan en helaas miste, was het daarna nog Femke, Romana en Isabella die met halve kansjes voor veel gevaar zorgden. RKDEO kwam er af en toe nog wel uit, zonder echt gevaarlkijk te worden. Het duurde tot de 25e minuut eer Romana eindelijk eens een gaatje vond in de stugge defense...met een droge knal ramde ze de ozo bevrijdende 1-1 binnen, wat aan de kant bijna tot een nog grotere blessure leidde voor Urvie die uitzinning van vreugde in de rondte wilde springen. In de kleedkamer werden de meiden even tot de orde geroepen en tot meer voetbal gemaand. Dit pakte zich binnen 5 minuten uit in een 2-1 van Femke uit een corner. uw verslaggever was op dat moment even met wat anders bezig...geen idee dus wat er gebeurde, maar wat boeit het!  De meiden kregen door die goal een enorme oppepper waardoor er eindelijk dat gevoel van onoverwinnelijkheid ontstond die de meiden echt nodig hadden.
RKDEO kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. De zeldzame keren dat ze er een keer door kwamen waren het Demi, Josephine, Priscilla, Bianca en Susanne die  de bal ver van Bianca hielden. Na nog een paar enoorme kansen voor SVS was het in de slotfase Isabelle die met een weergaloze solo de verdediging naar huis stuurde en de keepster kansloos liet op haar inzet...3-1! De boel ontplofte van vreugde, dit kon en mocht niet meer mislopen!! Toch dacht RKDEO daar heel anders over. De voorhoede werd vanuit het mniddenveld een paar keer gevaarlijk weg gestuurt, waardoor zeker de snelle spits een paar keer behoorlijk link doorbrak. Gelukkig speelde demi 1 van haar betere wedstrijden van het seizoen, na een achterstand goed gemaakt te hebben kreeg ze het voor elkaar de spits op agressie af te troeven en de bal richting veld 3 te knallen. Een knetterhard werkende Josephine haalde ook heel veel gevaar uit het spel, alleen kon ze vlak voor tijd niets anders dan een overtreding maken om de aanval te stoppen. De vrije trap werd schitterend mooi ingeschoten. bianca gaf alles wat ze had maar helaas...RKDEO wilde haast gaan maken alleen was de scheids zeer gedecideerd in zijn beslissing...goal afgekeurd! Het was een vrije trap in twee, en niet in 1!
Deze tegenvaller brak het verzet van het dapper strijdende RKDEO en na nog een paar kansen op de 4-1 verprutst te hebben floot de scheids dan eindelijk af......de MB1 is de kamapioen!!!!!  Dol van vreugde vielen de meiden elkaar om de hals en werden de flessen kinderbubbels over elkaar heen leeg gespoten!!! Jammer fgenoeg werd ons in de kleedkamer weinig tijfd gegunt om deze titel even onder ons zelf te kunnen vieren, wat niet weg nam dat eerst Bianca werd toegezongen(verjaardag), waarna de trainer en leider ook nog een muzikaal bedankje in ontvangst mochten nemen. Na de roos was het tijd voor het kampioensmaal.
Moe maar voldaan keerden spelers, supporters en begeleiders naar huis om dar in besloten kring nog een eigen feestje te gaan bouwen!

Bij deze wil ik alle speelsters van de MB1 en de meisjes die in de loop van het seizoen ons af en toe hebben geholpen van harte bedanken voor hun inzet en werklust.
Uiteraard ook een speciaal bedankje voor Arnold en Jermaine die verantwoordelijk waren voor het technische plaatje en de opstellingen.

Geniet ervan, kampioenen!!