SVS boekt ruime overwinning in eerste thuiswedstrijd

SVS 1

Linschoten 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

15 september 2012 14:00

Mourabit, N.

SVS speelde zaterdag jl hun eerste thuiswedsrijd tegen Linshoten.

Voorafgaand aan de wedstrijd gaf de nieuwe trainer van SVS, John Dos Santos al aan over een brede selectie te beschikken en dit seizoen een plaats in het linker rijtje wil bemachtigen.

Op Sportpark Schenkel (wat er steeds fraaier komt uit te zien), was VV Linschoten de tegenstander, vorig seizoen nog meestrijdend voor promotie.

Linschoten kwam gehavend naar Capelle aan den IJssel, veel blessureleed voor de ploeg van trainer Frans de Heij.

SVS begon voortvartend aan de wedstrijd. Na 5 minuten stonden de blauw-witten met 1-0 voor door een doelpunt van Roy Rijsdijk, 2 minuten later scoorde spits Nnamdi Chieme de 2-0, maar in de 16e minuut was het Moussa Harmachi die voor Linschoten iets terug deed (2-1).

In de 38e minuut was het een SVS verdediger die de bal tegen de hand kreeg, strafschop dus voor Linschoten.

Het was doelman Eric Feenstra die de zwak ingeschoten bal van Moussa Harmachi uit het doel wist te stompen.

In minuut 30 was Moussa Harmachi wel doetreffend 2-2.

In de 46e minuut was het een speler van SVS die was doorgebroken, keeper Erik Nell van Linschoten trok deze aanvaller aan zijn shirt en ontving van Scheidsrechter Nordin Mourabit de rode kaart en een strafschop tegen.

Wisselspeler Banjamin Borst moest toen het doel gaan verdedigen, de strafschop werd uitstekend benut door Wishu Badal 3-2 (tevens de ruststand)

In de 2e helft verzuimden beide ploegen om de kansen te benutten todat invaller Bas van Leeuwen van SVS wel raak wist te schieten en de eindstand bepaalde op 4-2.

Opstelling SVS: Eric Feenstra;Marco van Deventer;Frank Schreij (c);Stefan van der Staal,Xander Kerasavopoulos:Danny Martijn Smulders,Wishnu Badal,Vinnie Seip,Nnamdi Chieme (Bas van Leeuwen),Roy Rijsdijk (Vinny Bierhuizen), Erik Fokkelman

Linschoten:

Erik Nell; Gerard Hoogendoorn,Pieter Ooms (c) (Peter Crum),Elyesa Kurt, Mauro van der Gun (Benjamin Borst),Viktor van der Bent,Bram Elenbaas,Tim Clements,Rodney van der Gun,Moussa Harmachi, Sander van Herwijnen (Dim Gerssen)

Arbiter Nordin Mourabit floot een goede wedstrijd en gaf rood aan Erik Nell (Linschoten en geel aan Viktor van der Bent (Linschoten), en Stefan van der Staal (SVS).