Valse start D2.

D-Pupillen, D2, 3e klasse 3

3 november 2012 10:00

Justin Eerhart

Zaterdag was het dan zover. Onze eerste competitiewedstrijd. De vorige werd afgelast en zal nog een keer ingehaald worden. Na de overwinning op Jodan Boys in de bekerpoule gingen onze jongens vol goede moed het veld op. Al snel werd duidelijk dat Lekkerkerk er stevig inging. Daardoor werden wij een beetje overlopen. Maar na een kwartier kregen wij een corner die Renzo hoog voor de pot gooide. Tim sprong op en kopte hem mooi en onhoudbaar in ; 1-0. Daarna ging Lekkerkerk er nog steviger in en gingen ook druk zetten. Dit resulteerde dan ook in een gevaarlijke situatie voor ons doel en Jack moest hierdoor ingrijpen. Bij dit ingrijpen nam hij een tegenstander mee, de scheidsrechter gaf daarom in de 20e minuut een penalty. Deze was niet te houden voor Jack en zo was het opeens 1-1. Hiermee gingen wij rusten.

In de 2e helft ging Lekkerkerk door met hun harde spel. En de scheidsrechter vond het allemaal maar goed. In de 38e minuut was daar dan opeens een hoog afstandschot waar Jack (die meerdere goede reddingen had) echt niet bij kon. Toen stonden we opeens met 1-2 achter. Maar we lieten de moed nog steeds niet zakken en door goed afjagen op de tegenstander kreeg Gio in de 52e minuut de bal te pakken en ging op snelheid alleen op de keeper af die hij kansloos liet; 2-2 !!! Er ontstond een ontlading bij onze jongens en ze vierden dan ook een klein feestje op het veld want iedereen dook bovenop Gio. Maar ook langs de lijn werd er meegedaan in deze vreugde door ouders/supporters/leiding. Toch werd het spel wat onsportief, wanneer SVS een vrije trap kreeg schoot de tegenstander de bal weg. Ook dit werd weer goedgevonden door de scheidsrechter.Onze jongens raakten toch wel iets van slag hierdoor en hun concentratie verloren ze daarbij. Zo kon het dan ook gebeuren dat er in de 57e minuut in ons strafschopgebied behoorlijk werd geduwd en geschopt waardoor er een frommelgoal ontstond en 2 geblesseerde jongens van SVS; Rowan en Joris. De wedstrijd was gespeeld en zo verloren wij met 2-3.

Jammer maar volgende week gewoon weer beter.
Tot zaterdag, Jan!

O,ja volgende week wilt de vader van Rody een stukje schrijven ;-) .