UNIO F2 - SVS F2

F-Pupillen, F2, 5e klasse 05

17 november 2012 9:45

Spannende wedstrijd
Na een zeer sterke opening en een voorsprong van 2 - 0 leek er geen vuiltje aan de lucht voor SVS en een overwinning met grote cijfers dreigde. Maar toen werden de mannen een tikje overmoedig en stonden er bij vlagen alleen maar aanvallers op het veld (althans zo leek het vanaf de zijkant) aan SVS - zijde. Een  hard schreeuwende coach kon ook niet voorkomen dat de tegenstander 4-tal counters kon plaatsen, waarbij er telkens een 3 tegen 1 situatie ontstond met onze keeper. Over een gezonde portie geluk hadden we niet te klagen in deze periode, aangezien de spelers van UNIO hun vizier niet echt op scherp hadden en slechts één keer scoorden voor open doel. We gingen de rust in met een verdiende voorsprong van 2 - 1, maar met de wetenschap dat de tegenstander helemaal terug was in de wedstrijd.
Dat bleek meteen na de aftrap, want het spel golfde op een neer en de ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd. Gezegd moet worden dat wij de alle tegen doelpunten, in de tweede helft, zowat cadeau hebben gegeven, door de bal vanaf de zijkant naar het midden in te spelen. Dat Sinterklaas juist vandaag ons land aandoet zal wellicht puur toeval zijn. Tot 4 - 4 ging de stand ook gelijk op en de spanning steeg bij alle aanwezigen. Maar juist op dat moment toverde Irvin een prachtige assist tevoorschijn door de bal van achteruit, cross over het veld, bij Akhan af te leveren. Deze hoefde slechts twee keer de bal te raken om de uitgelezen mogelijkheid ook te verzilveren. Zelfs de leiders van de tegenpartij stonden met hun handen te klappen. Vanaf dat moment was het verzet  van de tegenstander definitief gebroken en hadden we de kans om de score nog flink op te voeren. Het gebeurde niet en het zou ook niet de juiste afspiegeling van de wedstrijd zijn geweest.
Al met al een goede overwinning!
groet Darko