De gifbeker zal tot de laatste druppel leeg moeten.

SVS JO13-2

Capelle D2

D-Pupillen, D2, 3e klasse 3

6 april 2013 8:30

Joop Blommestijn

Ondanks het feit dat ik van mening ben dat er bij het schrijven van wedstrijdverslagen altijd naar de positieve kanten gekeken moet worden moet ik zeggen dat het ook vandaag weer vreselijk moeilijk is om die te vinden.

Over de gehele wedstrijd genomen kan ik ten opzichte van de uitwedstrijd van 9-0 maar twee vinden..1 - De eerste helft werd er dusdanig goed gewerkt dat de schade beperkt bleef tot 2 tegengoals, 3 minder dan 14 dagen geleden...2 - het is maar 0-7 geworden, 2 minder dan 14 dagen geleden! Meer kon ik echt, maar dan ook echt niet vinden!!
Wederom hebben we een selectie team gezien waarbij weer naar voren kwam dat er een te grote groep spelers in dit team zitten die dit niveau absoluut niet aan kunnen. Samenspelen, combinaties, steekpaasjes, scherpe duels, passeer bewegingen...Alleen te zien bij de zeer goed spelende tegenstander! Een tegenstander die keer op keer kon doen en laten wat en vooral wanneer het wilde. een tegenstander die wel iets met een donderspeech doet, namelijk een tandje bijzetten in plaats van alles maar weer gelaten over je heen te laten komen....
Dat een bal er niet in gaat, of bij een defense juist wel maakt toch niet uit, het gaat erom dat er dan scherper gespeeld gaat worden, nog harder gewerkt dient te worden en in sommige gevallen er is een keer de beuk ingegooid word.

Ook deze wedstrijd heb ik zelf hooguit 4 van de 14 man alles zien geven om voor het team een goed resultaat te halen, wat ook deze keer weer door de overige 10 werd beloond met 5 tegen goals in 10 minuten. Wanneer komt er bij het restant nu iets van eer en trots boven drijven?
Het gevoel en de uitstraling van, he..we zijn verdorie wel een D2!?

Mijn hoop is gevestigd op volgende week zaterdag ochtend 8.30 uur, de dag dat we nu eindelijk eens die d2 op het veld krijgen te zien die ik ook geregeld op de trainingen ziet...een behoorlijk voetballende groep in combinatie met redelijk combo voetbal waar we misschien zelfs een 2 doelpunten mogen zien en heel, heel, heel misschien zelfs iets wat lijkt op een overwinning??
Medunkt dat jullie trouwe supporters dat nu toch wel is verdienen!

(Nog steeds!?!) alle vertrouwen in jullie, maar laat het nu maar is een keertje zien!!;)

Tot zaterdag

Ed