Fair Play!

D-Pupillen, D2, 3e klasse 3

15 december 2012 10:00

Joop Blommestijn

Allereerst wil ik een compliment maken naar de spelers en leiding van DCV en SVS voor de sportieve wedstrijd. Ook scheidsrechter Joop was top. Ik denk dat wij met z'n allen het voorbeeld hebben gegeven voor hoe het hoort. Laat het zo blijven.
Het 1e kwartier was het aftasten met balbezit en kansjes van 2 kanten dus het beloofde spannend te worden. In de 19e minuut werd een aanval van DCV afgerond en stonden we achter, 0-1. Het zal toch niet weer????? Maar SVS rechtte de rug en ging onverstoorbaar verder wat in de 25e minuut een corner opleverde. Deze werd door Renzo genomen en kwam voor het doel waar DCV even de weg kwijt was en pardoes in eigen doel schoot. Dit kwam mede door de druk van SVS, 1-1.
We gingen rusten.
De 2e helft begon weer met druk op de bal. In de 35e minuut kreeg Fernando de bal in het strafschopgebied, speelde 2 man uit en maakte hem schitterend !!!! af, 2-1. Wij stonden voor, nu vasthouden en uitbouwen. Maar DCV gaf ook niet op en kreeg ook zijn kansen, maar onze verdediging en Gideon gaven geen krimp.
In de 45e minuut brak een speler van DCV door en ging alleen op Gideon af die goed uit zijn doel kwam. Een ongelukkige botsing tussen beide spelers (knieen tegen elkaar) zorgde voor een schrikmoment want het kwam hard aan voor beide spelers die flink geblesseerd op de grond bleven liggen. Gelukkig voor ons kon Gideon de wedstrijd voort zetten, helaas voor het spelertje van DCV niet en hij moest het veld verlaten.
In de 47e minuut kregen wij een corner die door Renzo voor de pot werd gegooid. Tim kreeg er met moeite zijn voet tegen en de bal lag in het netje, 3-1. Dit gaf wat extra lucht dachten wij maar DCV kwam gevaarlijk terug en Gideon was nog niet volledig hersteld, maar Sander (die zonder anderen tekort te doen een super wedstrijd speelde) redde op een schitterende manier op de doellijn. De corner die daaruit voortkwam werd weer op sublieme wijze door Sander uit het doel gewerkt. Ook Job speelde ijzersterk en ontregelde bijna elke DCV aanval. We bleven gelukkig wel goed door voetballen en je ziet het jongens, als je de tegenstander opjaagt en onder druk zet, moeten ze achter ONS aanlopen in plaats van wij achter hun.
In de 52e minuut kregen we een vrije trap die Tim nam. Helaas kon Rody net niet zijn hoofd tegen de bal krijgen maar we waren wel weer gevaarlijk.
In de 59e minuut kregen we nog een vrije trap op het randje van de 16. Tim schoot hem deze keer onberispelijk en onhoudbaar in de goal, 4-1. Niet veel later floot de scheidsrechter af.
Wij hadden gewonnen.....en verdiend ook!! Als wij zo doorgaan volgen er meer overwinningen, ik weet het zeker. Jullie hebben er ALLEMAAL keihard voor gewerkt.

Door omstandigheden waren er de laatste 2 wedstrijden geen verslagen, excuses hiervoor.

Ik wens iedereen hele gezellige feestdagen en een fijne kerstvakantie.
Zonder tegenbericht beginnen op dinsdag 8 januari de trainingen weer.
Tot volgend jaar, groet