Tegen de nummer 2.......altijd spannend !!

Lekkerkerk D1

SVS JO13-2

...

D-Pupillen, D2, 3e klasse 3

2 maart 2013 9:45

Vandaag de dag dat we op bezoek mochten bij de nummer twee van de competitie Lekkerkerk, een ploeg waar we thuis nipt van hadden verloren. Vooraf werd nogmaals benadrukt scherp aan het duel te beginnen om een vroege achterstand te voorkomen. Helaas was daar de eerste helft weinig van terug te zien. Voorin werd er te weinig naar de combinatie gezocht, het middenveld was elke keer een stappie te laat, de verdediging stond 28 van de 30 minuten onder druk. Lekkerkerk sneed als een mes door de boter en kreeg kans na kans. Door kunst en vliegwerk bleef de schade beperkt tot 1 tegengoal voordat in de 25e minuut onze aanvaller in de 16 werd onderuit gehaald, pingel!

Aan Glenn de opdracht dit buitenkansje te benutten. De bal werd neer gelegd, de afstand afgestapt, de adem werd ingehouden, de aanloop werd genomen, het schot kwam….helaas..de keeper bleef goed kijken en stopte de geplaatste bal!

Met een terechte achterstand werd de kleedkamer opgezocht. Wat daar gezegd werd zal altijd een raadsel blijven. Feit was dat er een heel ander D2 het veld op kwam. De mouwen werden opgestroopt, de koppies stonden wat grimmiger, de tegenstander was ineens opgejaagd wild.

Met een geconcentreerde verdediging en een paar stappies feller spelend middenveld werd de ene aanval na de andere richting de 1-1 opgezet, alleen schortte het deze keer in het afmaken waardoor Lekkerkerk de tijd kreeg zich te herpakken en ook weer te gaan voetballen.

Het spel golfde heen en weer totdat een minuut of 7 voor tijd van rechts een mooie aanval werd opgezet door de jarige Sander die via Kyle, Tim en Giovanni Glenn op de rand 16 bereikte. Deze draaide goed weg van zijn tegenstander om vervolgens de bal met z`n chocolade been in de linker bovenhoek te knallen voor de op dat moment verdiende gelijkmaker!!!

De ploeg rook bloed, hier viel wat te halen! Er werd nog meer druk gezet, de duels werden wat mannelijker, pijntjes en andere ongemakken werden even vergeten, risico`s werden er genomen, er kon nog gewonnen worden!

Helaas was daar net even te weinig tijd voor zodat deze kraker in een 1-1 stand eindigde.

Aan de koppies te zien waren onze jongens daar niet blij mee omdat ze beseften dat hier meer had ingezeten.
Een wijze les voor volgende weken..begin de wedstrijd eens zoals jullie de tweede helft zijn begonnen, Geloof, Overtuiging, Vecht en Werklust, dan hoeven jullie voor niemand bang te zijn!

Tot volgende week
Groet, Ed !!