Werd weer gewerkt, helaas toch verloren !

SVS JO13-2

Jodan Boys D4

D-Pupillen, D2, 3e klasse 3

13 april 2013 8:30

Peter Heusdens

Vandaag mochten de boys de wei in tegen het Goudse Jodan Boys D4. Ook deze ploeg kan bepaald geen hoogvlieger genoemd worden dus zat er deze keer misschien eens wat meer in.

Het weer was zowaar eens lekker voor de tijd van het jaar en we hadden deze keer geen last van prestatiedruk..het was deze keer veld 4 ipv 1. Dat betekende dus al vroeg verzamelen voor de busreis naar de hockeyclub.

Met een toch wat grieperige en hier en daar wat pijntjes van oa de vorige week en de op donderdag gespeelde C-selectie wedstrijd begonnen onze jongens met goede moed aan het duel. Beide ploegen bleken goed aan elkaar gewaagd waarbij het toch vooral SVS D2 was die in het eerste gedeelte wat kleine kansjes kregen.

Jodan Boys kon lekker mee in het tempo en kwamen er soms heel gevaarlijk uit. Gelukkig was de verdediging een stuk scherper dan dat we de laatste tijd gezien hadden waardoor het lang 0-0 bleef.

Na nog een tweetal kleine kansjes voor Glenn en Rody was het toch Jodan Boys die voor de openingstreffer zorgden.

Een lange bal werd in eerste instantie achterin goed verwerkt waardoor er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht was. Helaas was 1 van de verdedigers iets teveel bezig met pingelen om de bal weg te spelen zodat de alert toesnellende spits de bal kon veroveren om hem van dichtbij ons goal in te werken.

Met een 0-1 ruststand gingen de jongens weer de spelersbus in om naar de limo te gaan.

Een kwartiertje later bezorgde de chauffeur de beide ploegen weer op het Milanello van SVS voor een spannende tweede helft.

En spannend werd het!

SVS probeerde van alles om de gelijkmaker binnen te krijgen, Jodan Boys deed er alles aan dit te voorkomen, en er zo heel af en toe heel stiekem vandoor te peren voor de 0-2.

SVS kreeg via Jack, Glenn en Gio een viertal kansen die er helaas niet in gingen. Aan de andere kant moest Gideon een keer of 5 ingrijpen om een grotere achterstand te voorkomen. 5 Minuten voor tijd begon het "Capels kwartiertje" waarbij iedereen vol op de aanval ging voor de gelijkmaker.

Alleen Tim bleef achter om er voor te zorgen dat er toch niet nog 1 tegendoelpunt zou vallen.

Helaas was ook deze keer het geluk aan de tegenstander zodat we na het laatste fluitsignaal weer met lege handen stonden.

Ondanks deze uitslag was het toch fijn om te zien dat er deze keer wat meer jongens bij de les waren dan voorgaande keren.

Hou dit vol dan moet het eens een keer goed gaan komen!

Misschien volgende week al, uit tegen Moerkapelle???

1 Ding is zeker...die schreeuwlelijk zal er dan niet bij zijn :P !!

Groet Ed.