Leonidas D2 - SVS JO13-1

D-Pupillen, D1, 2e klasse 08

5 maart 2011 8:30

Zaterdag 5-3-2011 Leonidas D2 – SVS D1   2-8

Vandaag moesten we vroeg verzamelen, want om half 9 moest er afgetrapt worden. We waren niet compleet omdat het vakantie is, dus Damian, Riccardo en Brad ontbraken, maar gelukkig was de D2 vrij en zo konden we de hulp inschakelen van Bart (als keeper) en Huig Ming (sorry als ik het niet goed heb geschreven) als extra speler, zodat we een wissel hadden. De eerste helft begon en wij hadden de aftrap. Zoals gezegd stond Bart in het doel, Kelvin, Huig Ming en Noah achter, dan Jeroen, Bob en Stefano en daarvoor weer Thorsten, Lars en Christiaan en daarvoor Luuk in de spits. Calvin begon als wissel.

Er werd lekker gevoetbald en overgespeeld en dat resulteerde in ongeveer de 7de minuut in een doelpunt. Christiaan schoot naar Lars, Lars speelde door naar Luuk, hij tikte hem door naar Thorsten die hem netjes inschoot, 0-1. Daarna ging het wat heen en weer, maar wij waren zeker de betere partij. We kregen aardig wat mogelijkheden. Toen was er een aanval van Leonidas waar een hoekschop uit kwam. De eerste werd weggeschopt waardoor het weer een hoekschop was, maar de tweede was een goede hoekschop die er mooi werd ingekopt door de tegenpartij 1-1. Niets aan te doen, koppies weer omhoog en verder voetballen. Nou, dat gebeurde wel. Er werd weer lekker overgespeeld en met een mooie assist van Noah op Luuk scoorde Luuk de 1-2. Hierna kwam Calvin erin voor Huig Ming. Weer ging het lekker met de combinaties. Jeroen had een grote kans om te scoren, maar die kwam op de paal, waar Christiaan weer handig gebruik van maakte en de 1-3 scoorde. Calvin wilde ook even laten zien dat hij er was en maakte een mooie solo aktie en scoorde de 1-4. Lars werd gewisseld voor Huig Ming en kort daarna was het rust.

De tweede helft begon en we kregen al gelijk weer wat kansen. We bleven overspelen en aanvallen. Lars kwam er weer in voor Bob. De keeper van de tegenpartij heeft een aantal reddingen gedaan waardoor we nog niet echt uitliepen. Bob kwam er weer in voor Jeroen. Daarna gaf Calvin een assist op Luuk die er 1-5 van maakte. Toen kwam er een aanval die werd opgebouwd van Luuk naar Christiaan naar Stefano die vervolgens de 1-6 maakte. Weer miste we een aantal kansen. Het begon ook wat rommeliger te worden. Jeroen kwam er in voor Thorsten en even later wisselt Thorsten weer met Christiaan. Luuk maakte de 1-7, en weer met een assist van Calvin, dit keer op Bob, maakte Bob de 1-8. Zoals ik al zei werd het op het laatst wat rommelig en slordig en daardoor kreeg de tegenstander nog een kans en werd het 2-8. Dit is ook de einduitslag. Al met al hebben de jongen lekker gevoetbald en inzet getoond. Goed gedaan mannen!!!

Maandagavond kunnen we aan de bak tegen Ommoord, en die zaterdag tegen Alexandria. Twee pittige wedstrijden voor de boeg. Maandag mag Stefano het wedstrijdverslag maken en de vuile was meenemen.

Groetjes van Lars en z’n ouders