SVS JO17-1 - Floreant B1

Gabriël Cornelisse

Verslag bekerwedstrijd zaterdag 7 september 2013
SVS B1 - Floreant B1

Wij hebben met 3-2 gewonnen.
In de eerste helft hadden wij veel kansen gehad maar niet gescoord.
Tweede helft: De tegen stander was voor het eerst sinds de gehele wedstrijd bij de 16m lijn gekomen en ze scoorden 0-1. Het was in de 50ste minuut.
Zes minuten later ( 56ste minuut) ging Jamie met de aanval mee. Bij de 16m lijn kreeg hij de bal en door een direct schot werd het 1-1.
In de 58ste minuut kregen wij een corner die door Noah werd genomen. De bal kwam midden in de 16m lijn en Chris kon het in tikken bij de 59ste minuut, 2-1.
Door een fout in onze verdediging werd het in de 78ste minuut 2-2.
In de 79ste minuut werd het 3-2, door goed storen van Ricardo.
Roel Venetiaan

Tweede verslag:

Onze eerste bekerwedstrijd was tegen Floreant B1

Het begon heel spannend. Aan het begin van de wedstrijd leken de partijen tegen elkaar opgewassen. Ricky had het druk in zijn doel maar hij was super.  De tegenstanders schoten goed maar Ricky plukte de ballen zo uit de lucht. Hun keeper deed wat minder vliegwerk. Van onze kant waren er heel goede acties maar de bal wou maar niet het doel in gaan. De druk werd groter waardoor de wedstrijd wat harder begonnen te worden met enige stevige contacten tussen de spelers maar niet zodanig dat er iemand viel of geblesseerd werd. We hadden een goede scheidsrechter die alles zeer nauwkeurig in de gaten hield. Hij was echter zo precies dat hij op alles floot waardoor het spel werd dood gefloten. Daardoor durfden de spelers,aan beide kanten, bijna niet meer te voetballen. Het eerdere dynamische spel werd statisch. De jongens werden afwachtend. Gelukkig wilden onze jongens winnen.

Onze spelers speelden in de tweede helft beter dan de tegenpartij. Toch lukte het de spelers van Floreant om als eerste te scoren, waardoor het 0-1 werd. Een paar minuten later kregen wij een vrije trap, op de rand van de 16 meter, Tristand nam de vrije trap en paste hem naar Jamie die de bal het doel in schoot. Het was 1-1. De aanvallen van onze jongens werden steeds beter, het spel was georganiseerder. En toen werd het 2-1 door een schot door Chris. Helaas voor ons werd het 2-2 door een goede aanval van Floreant. Maar onze jongens bleven aanvallen en in de laatste minuut werd dat beloond. De wedstrijd eindigde in 3-2 door een schot van Ricardo. Gefeliciteerd, mannen, ga zo door want dan winnen we de beker.

Avang Ku, teamleidster B1 met enige aanvulling van Hsiung Ming Bruins