VERDIEND GEWONNEN {MC1}

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 3

5 oktober 2013 11:30

Dick Vlasblom

Vandaag stond er een kraker op het programma want wij moesten in een thuis wedstrijd aantreden tegen de koploper die nog niet verloren had.
De voorbereiding verliep zeer rommelig omdat maar liefst 5 meiden vergeten waren hun wekker te zetten en dus te laat waren, helaas kon ik er maar 4 reserve zetten waardoor er 1 door het oog van de bekende naald kroop.
Ook moesten we ons elftal op maar liefst 4 plekken wijzigen.
Na de bespreking kwamen we uit de kleedkamer en je merkte dat de voorbereiding toch schade had opgelopen door alle rand verschijnselen.
De eerste helft kwam wat moeizaam opgang ook doordat onze tegenstander heel vaak de lange bal hanteerde om hun spitsen in stelling te brengen.
Deze aanvallen werden vaak vakkundig ongedaan gemaakt door onze verdediging.
Helaas na een verkeerde terugspeel bal op onze Karina {die weer een prima wedstrijd keepte} kon onze tegenstander profiteren en de 0-1 binnenschieten zonder eigenlijk zelf gevaarlijk te worden.
Wij konden in de eerste helft ook heel moeilijk voor de goal van onze tegenstander komen en daarom gingen we rusten met een achterstand van 0-1.
Na de rust en een lichte donder speech keerde onze meiden terug het veld op en lieten zich direct van een heel andere kant zien.
Nu konden we wel druk zetten op onze tegenstander en dit resulteerde in de 1-1 door een goede bal van Sanne op Demi die op haar beurt de keeper onder schot nam, deze liet de bal van Demi los en onze Anoucke was er als de kippen bij om dit buiten kansje te verzilvereren.
Na de gelijkmaker bleven we vooruit voetballen en deze keer kreeg Demi een diepte pass van de uitstekende spelende Celeste, die trok deze voor het doel en Amal liet zien dat ze in vorm is en liet de bal op de buitenkant van haar schoen vallen die heerlijk langs de goede kant van de doelpaal binnen rolde dit was de 2-1.
Zoals wel vaker in het voetballen ging onze tegenstander achter de gelijkmaker aan maar kon onze Karina niet meer tot een redding dwingen.
Jammer genoeg konden wij niet profiteren van de vele kansen die wij ons zelf boden en dus eindigde de wedstrijd in een goede en terechte overwinning voor ons.
Meiden volgens mij zijn wij de enige ploeg die in deze afdeling ongeslagen is en dat willen wij zo houden dus op naar de volgende wedstrijd en ook die gaan we met z'n alle winnen.

mvg.
Edwin van Baarlen