WAT EEN CONTRAST (MC1)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 3

12 oktober 2013 12:30

WAT EEN CONTRAST (MC1)

Vandaag moesten we aantreden tegen LYRA MC1 uit de Lier.
Deze meiden hadden weliswaar al 2 wedstrijden verloren maar ook maar heel weinig doelpunten tegen gekregen.
Toen de wedstrijd eenmaal bezig was konden we wel zien waarom ze maar weinig doelpunten tegen hadden, ze waren groot en fysiek sterk en stonden constant met 6 of 7 meiden achter de bal waardoor het voor ons moeilijk was om er doorheen te komen.
Uitendelijk gingen de meiden goed de zijkanten zoeken zoals we met elkaar besproken hadden en dit leidde in de 0-1 door Lisa die een goede voorzet van Demi die door de keeper verkeerd werd ingeschat en over haar heen ging kon intikken.
Daarna was gelukkig de beer los en lieten we met regelmaat goed voetbal zien dat zelfs de trainer van de tegenstander moest bekennen dat we heel goed kunnen voetballen.
De 0-2 kwam weer op naam van onze duvel uit het doosje Lisa die goed doorging op een bal van Amal die op haar beurt de tegenstander te slim af was en Lisa de gelegenheid gaf om haar tweede van de middag heerlijk langs de keeper te schuiven.
Daarna bleven we druk uitoefenen op onze tegenstander en door een afgeslagen bal die uit de zestien kwam kon Sanne met weer een mooi afstandschot de keeper kansloos laten en de 0-3 aantekenen.
Dit was ook de ruststand en wij dachten als trainers dat er geen vuiltje meer aan de lucht was en wisselde verschillende meisjes in ons elftal, maar de tegenstander was de kleedkamer uitgekomen om nog iets te maken van deze middag en gingen er fysiek nog harder tegenaan als voor de rust.
Dit leverde voor ons toch de nodige problemen op en kon onze tegenstander terugkomen tot 2-3.
Gelukkig was er weer goede aktie vanaf rechts die Anoucke mooi kon afronden en uiteindelijk de uitstand van 2-4 op het bord noteerde.
Al met al hebben wij ons het de tweede helft onnodig moeilijk gemaakt door niet te blijven voetballen en meegaan in het fysieke van de tegenstander maar uiteindelijk hebben we wel de 3 punten mee terug genomen naar Capelle.
Meiden volgende week weer vol aan de bak dan komt het vanzelf goed gefeliciteerd.

mvg.
Edwin van Baarlen.