Haastrecht E1 - SVS JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 2e klasse 05

20 november 2010 11:00

GIERENDE HARTKLEPPEN EN ZUURSTOF HAPPEN IN HAASTRECHT

In de jacht op het kampioenschap in de najaarscompetitie is E1 nog vijftig minuten verwijderd van de titel.
Maar tsjongejongejonge wat een zenuwachtig duel kregen we vanmorgen om elf uur voorgeschoteld door de negen heren.
De druk was duidelijk aanwezig en bijna voelbaar.
Eerder deze ochtend had naaste titelkandidaat Dilettant de drie punten behouden tegen VV Oudewater, dus we wisten dat we vol aan de bak moesten.
Haastrecht had de uitslagen schijnbaar goed doorgenomen voor de wedstrijd en hield er drie verdedigers op na die onze aanval moest afstoppen.
Het veld werkte ook niet echt mee, het leek wel een knollenveld, de bal sprong alle kanten op en het was lastig de bal snel onder controle te krijgen.
Onze tegenstander liet ons lekker voetballen, maar we wisten niet te profiteren van de vrijheid die de tegenstander ons gaf.
Sterker nog, door geklungel van onze verdediging had de bal binnen dertig seconden in ons netje kunnen liggen. Gelukkig voor ons werd de bal ver naast gemikt.
Gaandeweg de eerste helft werd de druk van SVS steeds groter en kwamen er ook kleine kansjes voor Kick, Glenn en Jasper.
De grootste mogelijkheid was weggelegd voor Steven, maar zijn projectiel kwam terecht in Moordrecht, zo’n vijf kilometer naast het doel.
De rust werd benut om de jongens bij de les te krijgen en te houden en er werd rust, overzicht en 200% inzet gepredikt.
De tweede helft leek een herhaling van zetten te worden die we ook in de eerste helft te zien kregen, tot een schot van Niels vanaf zo’n meter of twintig in het doel viel.
Deze 0-1 leek een bevrijding voor de jongens en het doelpunt gaf hen het vertrouwen in eigen kunnen terug.
Na de openings treffer leek de 0-2 slechts een kwestie van tijd, maar de paal bleek een sta in de weg en de keeper van Haastrecht tikte een schitterend schot van Kick uit de bovenhoek.
De zenuwen bleven op de loer binnen het veld, terwijl langs de lijn de flesjes zuurstof van mond tot mond gingen.
Er leek geen einde aan de wedstrijd te komen en Haastrecht probeerde ons toch nog een loer te draaien. “ Zou de scheidsrechter te lang laten doorspelen, is mijn horloge kapot, hoe laat waren we ook alweer begonnen” , vele vragen spookten door de hoofden langs de lijn.
Vrije trap Haastrecht, vijf of weet ik veel hoeveel minuten voor tijd, na een handsbal van Steven, vijfentwintig meter van de goal af.
Gelukkig Dennis pakt wederom klemvast en neemt zijn tijd.
En dan is daar toch weer Glenn die zich los weet te rukken van zijn tegenstander en de keeper het nakijken geeft en alles wat SVS E1 lief heeft in extase brengt, 0-2 vandaag is de buit binnen!
Volgende week om 10.00 uur kan E1 kampioen worden tegen Schoonhoven.
Bent u in de buurt, kom dan kijken, deze negen jongens verdienen alle steun die zij kunnen krijgen!!!!!