MET DE HAKKEN OVER DE SLOOT

19 oktober 2013 10:00

Errol van Gerven

MET DE HAKKEN OVER DE SLOOT

Vandaag moesten we aantreden tegen ZBVH.
Deze ploeg was pas toegevoegd in onze afdeling omdat ze in de tweede klasse al 3 keer met ruime cijfers gewonnen hadden.
Gelukkig kon ik na het lief aankijken van mijn baas 2 uur eerder vrij nemen waardoor ik toch de start van deze wedstrijd mee kon maken.
Na de warming up hadden we de gewoonlijke wedstrijd bespreking waarin wij aangave dat plezier en inzet de twee dingen waren waarmee we het veld moesten ingaan.
De eerste helft probeerde we van alles maar onze tegenstander was niet van plan om enige medewerking aan ons spel  te verlenen.
Gelukkig konden we de 1-0 scoren door een goed uitgenomen uitbal waardoor de bal voor de keeper van de tegenstander kwam die er geen raad mee wist en Melissa door goed doorgaan de 1-0 kon binnen tikken.
Helaas konden we deze stand niet vast houden tot aan de rust, want een slecht verdedigde bal van onze zijde werd achter Karina geschoten omdat ze de bal niet zag komen door de zon.
In de rust hebben we gezegd wie het beste uit de kleedkamer zou komen de wedstrijd zou winnen.
Gelukkig was het Sanne die een afgeslagen bal uit de zestienmeter van onze tegenstander kon verwerken tot een doelpunt, waardoor wij met 2-1 voorkwamen.
Onze tegenstander was er niet op ingesteld om het hierbij te laten en ging er nog meer fysiek tegenaan,maar gelukkig stond onze verdediging erg goed en konden zij niet niet meer gevaarlijk worden.
Na een duel in het strafschop gebied van onze tegenstander kwam de bal tegen een hand van een van de meiden en werd de bal op de stip gelegd.
Na wat twijfeling ging ons duveltje uit het doosje Lisa achter de bal staan maar schot deze over het doel.
Gelukkig zag de scheidsrechter dat er een aantal speelsters van de tegenstander in de zestien stonden en moest deze strafschop overgenomen worden met als gevolg dat Lisa het buitenkansje wel wist te verzilveren 3-1.
Daarna zijn we niet meer in gevaar geweest en werd deze wedstrijd afgesloten in alweer de vierde winst partij en staan we nu bovenaan in onze afdeling.
Meiden als we ook slechte wedstrijden om kunnen zetten in winst dan gaan we heel ver komen met ons elftal, alleen moeten we er wel met z'n allen geloof in hebben en zeker ook zelfvertrouwen want daar begint alles mee.
IK BEN TROTS OP JULLIE  maar heb vertouwen in jezelf uiteindelijk moeten jullie het doen.

Mvg.
Edwin van Baarlen