SVS JO19-1 - VFC A2

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 2

2 november 2013 11:30

Acronius van der Zweep

Vandaag speelde SVS A1 de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2013/2014 tegen VFC A2. Na een succesvolle bekerpoule, de 1e plaats met 15 punten uit 6 wedstrijden, wilden we de competitie vanzelfsprekend sterk beginnen met een klinkende overwinning. Uiteindelijk is ons dat wel gelukt, maar het ging niet gemakkelijk. Zeker niet in de eerste helft.

We zaten vrij krap in de verdedigers: Moreno is de gehele week ziek geweest, sloopkogel Daan had last van zijn voet en helaas kan Sebas als dispensatiespeler geen competitiewedstrijden voor ons spelen in deze competitie. Gelukkig stond onze doelman Rico vandaag zijn mannetje. Met een paar knappe reddingen wist hij zijn doel schoon te houden.

De eerste helft begonnen we vrij zwak. In de beginfase waren we niet in staat tot om opbouwend tot het doel van VFC te komen en VFC kreeg daarentegen twee grote kansen in de eerste 10 minuten. Met het inbrengen van Mike en Lucas aan het eind van de eerste helft begon het spel beter te worden. VFC was niet meer gevaarlijk en we wisten meer kansen te creëren. Toch gingen we met een stand van 0-0  de rust in.

De tweede helft waren we vastberaden om de drie punten thuis te houden. In de 47e minuut scoorde Jeroen met een strak schot vanaf de zestien de 1-0. In de 52e minuut maakte Mike de 2-0 op goed aangeven van Armano. VFC kwam er vrijwel de gehele tweede helft niet aan te pas en een kwartier voor tijd, in de 76e minuut, maakte Jeroen met zijn tweede van de middag er 3-0 van. Vooral het voorbereidende werk van Mike was van een grote schoonheid. Een minuut na de 3-0 brak Silvio door op rechts en hij legde de bal op een presenteerblaadje voor Mike, die ook zijn tweede van de middag maakte. Met een welverdiende uitslag van 4-0 zochten we uiteindelijk de kleedkamer op.

Een uitstekende teamprestatie en een mooi begin van wat een succesvol seizoen moet worden.

Tot slot een fijn liedje om het weekend mee in te luiden, aangevraagd door de aanvoerder van Leonidas A2.