Koploper SVS maakt voor rust het verschil

SVS 1

Kamerik 1

Jelle Das
Gijs van der End
Bart Knijff
Robert de Wit

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

16 november 2013 14:00

Sturz, A.

Wout Ooms kent bij SVS vooralsnog een goed debuutjaar als hoofdtrainer. Onder zijn leiding wonnen de Capellenaren de eerste periodetitel in de vierde klasse B. SVS versloeg Kamerik mét 4-1 en blijft, hierdoor samen met Siveo'60 gedeeld aan kop staan. De verwachtingen worden getemperd door Ooms en het bestuur, maar stiekem hoopt men met het vlaggenschip de stap naar boven te maken.

Het zag er na de eerste minuten niet naar uit dat SVS een makkelijke middag zou krijgen. De toeschou­wers hadden de warme kantine amper ingeruild voor de frisse bui­tenlucht of de openingstreffer stond al op het scorebord. De opgekomen Jelle den Boer zette strak voor en Robert de Wit joeg de bal binnen een minuut tegen de touwen (0-1).

SVS verwerkte deze teleurstelling goed en onder aanvoering van de dominante Lesley Maitimu werd de tegenstander vastgezet. Met bij vla­gen snel en aantrekkelijk combina­tievoetbal creëerden de Capellena­ren voldoende kansen en deze wer­den ook omgezet in doelpunten. Met name de gelijkmaker van gele­genheidsspits Yannick de Lely was om in te lijsten. Met een fraaie stift verschalkte hij doelman Frank van der Moolen in de verre hoek (1-1). „Dit was wel echt een bewuste stift," verklaarde Van Lely.

SVS drukte door en liep voor rust door goals van Bas van Leeuwen en opnieuw De Lely naar een comfor­tabele 3-1 voorsprong uit. „Een compliment voor de wijze waarop mijn ploeg met de vroege tegentreffer is omgegaan," sprak Ooms met trots in zijn stem. „Ik denk dat we met name de eerste helft goed voetbal­den en in die fase het verschil heb­ben gemaakt."

In de tweede helft drukte SVS door en liep de thuisclub snel uit naar 4-1. Een pass van Xander Kera­savopoulos werd goed op waarde geschat door Roy Rijsdijk, die de bal over de uitkomende doelman le­pelde en ook zijn doelpunt mee­ pikte. De wedstrijd bloedde daarna langzaam dood. SVS hoefde niet meer en Kamerik kon niet beter. SVS-doelman Stephan Paterno ver­maakte het publiek nog wel met een aantal acrobatische reddingen. SVS gaat nu aanstaande zaterdag in de derde ronde van de districtsbeker op bezoek bij Flakkee. Voor de win­terstop staan nog drie competitiedu­els met Aarlanderveen, SPV'81 en Siveo'60 op het programma.

Bijzonderheden: Scheidsrechter Sturz gaf gele kaarten aan Yannick de Lely, Lesley Maitimu, Thomas Schaap (allen SVS), Jelle Das, Gijs van der End en Bart Knijff (allen Kamerik).

SVS: Paterno, Badal, Van der Staal, Schreij, Kerasavopoulos, Seip (61. Van Sloten), Mai­timu (75. Schaap), Van Leeuwen, Rijsdijk, De Lely (64. Van Assendelft), Van Opstal.

Kamerik: Van der Moolen, Van der End (61. Van Vliet), Knijff, De Vries, Maarleveld, Kooy­man, Den Boer, Koren, Robert de Wit (66. Klein), Das (40. Merijn de Wit), Remco de Wit.

Bron: AD Rotterdams Dagblad