MA1 revancheerd zich.

Meisjes A-junioren zaterdag, MA1, 1e klasse 2

16 november 2013 11:30

Janus Kolanus

Na een weekje rust waarin er de nodige herstelwerkzaamheden kon worden verricht traden we vandaag aan tegen Sportclub Monster, een tegenstander die we ook al in de beker waren tegen gekomen. Zonder stacey en Fay maar wel met de weer langs de lijn terug gekeerde Truus en met de van ziekte en blessures tergkomende Romana, Chety en Maaike op de bank begonnen de meiden afwachtend aan de wedstrijd. Na een minuut of 10 had iedereen een beetje z`n draai gevonden en begonnen de dames wat meer druk uit te oefenen zonder echt hele grote kansen te creeren. In de 12e minuut was er een aanval over rechts waarbij de bal zomaar voor de voeten van Pam viel. Deze bedacht zich geen moment en met een geplaatst schot krulde ze de bal in de verre hoek voor de 1-0. Dit was het sein voor een leuke en interessante pot voetbal. De meiden begonnen elkaar weer te vinden waarbij vooral de verdediging opviel door geheel tegen de traditie in de bal via driehoekjes en combinaties uit te verdedigen, waardoor er zeker in de eerste helft behoorlijk wat aanvallen van achteruit werden opgezet. Met een sleurende Josephine in de spits was het wachten op de tweede goal die gezien het speelbeeld niet uit kon blijven. Na een 3 tal gemiste kansen was het in de 24e minuut Suli die een goeie pass van Josephine op waarde schatte voor de 2-0, tevens de ruststand. De tweede helft bleven de meiden goed samenspelen alleen ontbrak het in eerste instantie aan het afmaken.in de 55e minuut werd Suli met een strakke bal op avontuur gestuurd. de keeper kwam er goed uit en kon de bal in eerste instantie nog keren. Gelukkig was daar nog Josephine die als enige bleef meelopen om de losse bal binnen te kunnen tikken voor haar eerste spitsen goal. 4 minuten later was het Maaike die met een vlijmscherpe bal Suli wederom op pad stuurde. Deze keer bleef Suli goed kijken waarmee de 4-0 een feit was. Daarna was het tijd om wat spelers rust te gunnen. Na de wissels werd het allemaal wat rustiger...Monster probeerde het nog wel maar kregen niet de kans om het Bianca lastig te maken. De kansjes die ze kregen werden resoluut de kop ingedrukt door de als vanouds ijzersterke verdediging en die zeldzame keer dat ze dreigend werden was dat eerder door concentratiegebrek dan door slecht spel. Slotakkoord was vandaag voor Naomi die in de blessuretijd als enige scherp bleef op een doorkopbal van Pam W en de bal van dichtbij binnen schoof voor de 5e van vandaag.
Meiden, klasse voor de manier waarop jullie de vorige wedstrijd van jullie afgespeeld hebben.