ALS JE OOK SLECHTE WEDSTRIJDEN WINT WORD JE KAMPIOEN (MC1)

SVS MO15-1

Botlek MC1

Assist: Onbekend
Lisa Schot (schot)
Assist: Lisa Schot
Lisa Schot (schot)

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 1e klasse 3

23 november 2013 11:30

Kevin Prins

Vandaag was het de beurt aan BOTLEK MC1 om op het hakblok van onze meiden terecht te komen.
Maar deze meiden dachten daar anders over en werd het voor ons zeker de eerste helft een heel moeilijke wedstrijd.
Na een paar kansjes in de eerste helft was het uiteindelijk Demi die een goede voorzet op Melissa kon geven en die liet dit buitenkansje niet onbenut en kon eindelijk de 1-0 aantekenen.
Hiermee was de eerste helft wel beschreven want dat was van onze zijde niet erg best tegen een laagvlieger als Botlek.
In de tweede helft gingen we eindelijk uitvoeren wat wij als trainers constant aan het roepen en coachen zijn tegen onze meiden en dat is dat ze het veld breed moeten houden.
Ook omdat wij constant druk vooruit zetten en het altijd heel druk is in de zestienmeter van onze tegenstander.
Doordat we het breed hielden konden zowel Demi als Lisa constant voor dreiging zorgen voor het doel van onze tegenstander.
Dit resulteerde in de 2-0 die door Amal op Melissa gegeven werd en die haar tweede van de dag aantekende.
Daarna gingen onze meiden eindelijk laten zien waar wij goed in zijn en dat is voetballen.
Doordat ons duveltje (Lisa) het spel perfect breed hield kon zij met een goede beweging haar tegenstander uitschakelen en kon zij een magisch schot vanaf bijna de achterlijn in het doel van de tegenstander deponeren.
Het vierde doelpunt was er een uit het boekje.
De aanval werd vanaf links opgezet en kwam over meerdere schijven uiteindelijk bij Lisa terecht die op haar beurt Sanne vrij zag staan en die schoot de bal onhoudbaar voor de keeper in het doel.
Tussendoor was onze tegenstander wel bezig om te kijken of zij onze verdediging konden passeren maar iedere aanval werd gelukkig in de kiem gesmoord mede door Shivani die gelukkig bereidt was om in het doel tegaan staan omdat onze vaste keeper Karina haar teen had gebroken op school.
De 5-0 kwam vanaf rechts, Demi kwam naar binnen lopen met de bal en door een paar klutsballen kwam Anoucke in balbezit die bedacht zich geen moment en schot de 5-0 binnen.
De 6-0 was er een waar een stadion voor op de banken gaat staan.
Lisa kwam weer vanuit een goede positie op links naar binnen gesneden en schoot vanaf de punt 16 meter de bal met een schitterend schot onhoudbaar in het uiterste hoekje over de keeper in het doel.
De keeper probeerde deze bal te pareren maar hij was zo hard dat de keeper zich moest laten behandelen omdat haar vingers achterover waren geklapt.
De trainers bedanken Shavani voor haar inzet omdat ze in het doel wilde staan terwijl wij weten dat zij ook heel graag wil voetballen.
Zoals ik al als koptekst heb gezet ALS JE SLECHTE WEDSTRIJDEN OOK WINT DAN WORD JE KAMPIOEN.

Mvg.
Edwin van Baarlen.